ابراز نگرانی مقام سابق کاخ سفید درباره پیامد‌های سیاست تجاری ترامپ

مدیر مستعفی ارتباطات کاخ سفید در خصوص پیامد‌های سیاست تجاری جدید رئیس‌جمهور آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، «آنتونی اسکاراموچی»، مدیر سابق ارتباطات سابق کاخ سفید در خصوص پیامدهای سیاست‌های تجاری جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ابراز نگرانی کرد.

او با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر نوشت: تمام روز را به مطالعه گذراندم؛ طولانی شدن تنش های تجاری باعث نگرانی است. نشانه ها حاکی از آن است که سرمایه ها در حال خروج از بازار سهام است و تولید ناخالص داخلی در سه ماه دوم سال جاری میلادی با بحران مواجه شده است.

اسکاراموچی در بخش دیگری از پیام توئیتری خود اعلام کرد ترامپ باید تاکتیک تجاری فعلی را تغییر دهد.

رئیس جمهور آمریکا در ماه اوت سال جاری میلادی تعرفه های سنگینی بر واردات فولاد و آلومینیم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک اعمال کرد. این اقدام تجاری ترامپ نه تنها واکنش کشورهای صادر کننده فولاد و آلومینیم و پاسخ تلافی جویانه آنها را به دنبال داشت بلکه باعث شد برخی از شرکت های آمریکایی همچون کمپانی موتور سیکلت سازی «هارلی دیویدسون» و تولیدکننده پوشاک «بلوجینز» برای در امان ماندن از تعرفه های تلافی جویانه اتحادیه اروپا علیه آمریکا، برخی از خطوط تولید خود را به خارج از آمریکا منتقل کنند.

قرار است «ژان کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه جاری میلادی [ژوئیه] طی سفری به واشنگتن با ترامپ دیدار کند و در خصوص سیاست های اقتصادی جدید آمریکا و اتحادیه اروپا که خطر جنگ تجاری را به دنبال دارد، بحث و تبادل نظر کند.

روز گذشته منابعی که در گفتگو‌ها با ترامپ حضور داشته‌اند گزارش داد او بار‌ها به مشاوران خود گفته که مایل است آمریکا از سازمان تجارت جهانی خارج شود. چنین اقدامی می‌تواند تبعات فاجعه باری برای تجارت جهانی داشته باشد. با این حال، استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، اخبار منتشر شده درباره تصمیم رئیس‌جمهور برای خروج از سازمان تجارت جهانی را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار