در جلسه طلاب و فضلای قم مطرح شد؛

استیضاح وزیر نفت / طرح جدید بانکداری مجلس به کجا رسید؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:استیضاح وزیر نفت با ۷۰ امضاء به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری،و نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پنج شنبه شب در جلسه طلاب و فضلای استان قم که در نمازخانه مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، از همان ابتدا به سؤال طلاب و فضلا پاسخ داد و اظهار داشت: استیضاح وزیر نفت با ۷۰ امضا به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده شده و کنسل نشده است و هیچ نماینده‌ای امضای خود را پس نگرفته است.

او ادامه داد: حذف کارت سوخت یکی از خسارت‌هایی بود که به کشور زده شد و یکی از دلائل استیضاح وزیر نفت، همین مسئله است که اگر کارت سوخت برای کشور خسارت بود، چرا امروز مجددا آن را راه انداخته اید و اگر برای کشور خسارت نبود، چرا آن روز، کارت سوخت را حذف کردید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر استیضاح وزیر کشور منتفی شده است؛ چراکه امضا نمایندگان به هشت امضا رسید و از حد نصاب افتاد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال استیضاح رئیس جمهور در کشور هستیم؛ چراکه در گذشته چهار کارت زرد از مجلس شورای اسلامی گرفته بود و هنوز اشکالات موجود را برطرف نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ طرح بنزینی از سوی نمایندگان در مجلس ارائه شد، بیان کرد: یکی از طرح‌هایی که در مجلس شورای اسلامی ارائه شد، دادن سهم بنزین به ازای هر ایرانی بود که بر اساس محاسبات، هفت دهم لیتر در روز به هر ایرانی بنزین می‌رسید که در ماه، ۲۱ لیتر می‌شد و می‌توانست اگر از آن استفاده نکرد، آن را به فروش برساند و پول عوض آن به کارت یارانه او واریز می‌شد.

او اظهار کرد: طرح دیگری که بنده ارائه کردم، حذف دهک‌های پولدار جامعه برای بنزین بود که در این صورت، روزانه یک و هفت دهم لیتر بنزین سهم هر ایرانی می‌شد و سهم ماهیانه به کارت او واریز می‌شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: از بدترین طرح ها، همین طرحی بود که امروز در کشور اجرا شد و سه مرتبه در جلسات غیرعلنی در مجلس به رأی گذاشته شد و هر سه مرتبه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن را رد کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسات سران قوا خلاف نظر نمایندگان مجلس، نظری را ارائه کرد و به همین دلیل، استیضاح رئیس مجلس را نیز در دستور کار داریم.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در پاسخ به این سؤال که چرا نباید با آمریکا رابطه داشته باشیم و چرا کشور‌های دیگر رابطه دارند؟، تصریح کرد: نظام سلطه و نظام ظالمانه قدرت فعلی در دنیا، دارای ستون فقراتی به نام آمریکاست؛ کشور‌هایی نیز نقش ماهیچه را در کنار ستون فقرات بازی می‌کنند که این کشور‌ها انگلیس، آلمان، فرانسه، کانادا و ... می‌باشند؛ حلقه بعدی کسانی هستند که جزو ستون فقرات و ماهیچه‌ها نیستند؛ ولی با همان هماهنگی حرکت می‌کنند که کشور‌های اتحادیه اروپا همچون هلند، دانمارک، یوگوسلاوی و ... می‌باشند؛ حلقه بعدی کشور‌هایی هستند که نه جزو نظام سلطه هستند؛ نه جزو جرگه‌های خاص هستند که عربستان، امارات و ... بوده و نقش نوکر را دارند؛ حلقه دیگر کشور‌هایی هستند که نه در نظام سلطه تعریف می‌شوند؛ نه در مقابل آن هستند مثل ترکیه که گاهی در مقابل آنان ژست می‌گیرند و گاهی همراه با آنان هستند؛ حلقه دیگر کشور‌هایی همچون چین و روسیه هستند که با آمریکا تقابل دارند و دلیل این تقابل، بازیافت قدرت اقتصادی و قدرت‌های دیگر است و این کشور‌ها تقابل جوهری و ذاتی باهم ندارند؛ فقط یک کشور در دنیا به صورت مبنایی، ماهوی و جوهری در مقابل نظام سلطه قرار دارد و این کشور، جمهوری اسلامی ایران است؛ پس ما تافته جدا بافته ایم و با دنیا متفاوت هستیم؛ پس نمی‌توانیم با آمریکا رابطه داشته باشیم.

او در پاسخ به این سوال که مجلس آینده را چگونه پیش بینی می‌کنید؟ بیان کرد: پیش بینی این است که مجلس آینده از مجلس فعلی بهتر باشد؛ البته عوامل دیگری در این مسئله دخالت دارد و نمی‌توان به صورت دقیق اظهارنظر کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به تفاوت استعفا و استیضاح اشاره کرد و اظهار داشت: استعفا فرار قهرمانانه است که می‌توان بعد از آن مظلوم نمایی و فرافکنی کرد و مشکلات را گردن دیگران انداخت؛ اما استیضاح به معنای محاکمه و تنبیه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امروز شاهد عدم تمکین دولت نسبت به سیاست‌های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های نظام خانواده، سیاست‌های فضای مجازی و ... رهبر انقلاب است و دولت وظیفه خود را در موارد گوناگون انجام نداده است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در پاسخ به این سؤال که طرح جدید بانکداری مجلس شورای اسلامی به کجا رسید؟، گفت: طرح بانکداری جدید مجلس شورای اسلامی طی پنج سال به اینجا رسیده و از سوی حجت الاسلام والمسلمین بحرینی، نماینده مردم مشهد تدوین شده است و کار سنگینی بر روی آن انجام شده و ضعف‌هایی نیز دارد؛ ایراد عمده مراجع عظام تقلید، بحث جرائم و دیرکرد است که برای حل آن، کار‌هایی در حال انجام است.

او با اشاره به این مطلب که چرا رهبر انقلاب در مسئله بنزین ورود کردند؟ تصریح کرد: اگر رهبر انقلاب ورود نمی‌کردند و نظام عقب نشینی می‌کرد، در هر مسئله ملی، این اغتشاشات جواب می‌داد و خطراتی را برای کشور داشت؛ همچنین اگر آقا ورود نمی‌کردند، نمی‌توانستیم ضد انقلاب را از مردم جدا کنیم؛ ضدانقلاب در این مسئله ورود جدی داشت و درگیری‌های مسلحانه‌ای را انجام داده بودند و چیزی برای کشور باقی نمی‌ماند؛ در این مسئله خسارت بسیاری به پمپ بنزین ها، بانک ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ... وارد شد و رهبری با هزینه کردن آبروی خود جلوی این مسئله را گرفتند.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین محمد میرزایی، نماینده طلاب بوئین زهرا و آبگرم نیز ضمن خیرمقدم به طلاب گفت: یکی از برنامه‌هایی که برای طلاب استان قزوین در نظر گرفتیم، پرداخت وام از سوی صندوق قرض الحسنه است که نیازمند همکاری و همیاری بیشتر طلاب و فضلاست.

او اظهار داشت: در نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم و جلساتی را با این موضوع برگزار خواهیم کرد تا از شناخت بیشتری نسبت به فضای انتخاباتی کشور برخوردار شویم.

نماینده طلاب بوئین زهرا و آبگرم اذعان کرد: آگاهی بخشی به مردم نسبت به شاخص‌های کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی از وظایف اصلی ماست تا بتوانیم افرادی انقلابی، ولایتمدار، توانمند و متخصص راهی مجلس شوند.

او تصریح کرد: ما باید افرادی را به مجلس شورای اسلامی بفرستیم که بتوانند به نفع نظام و مردم تصمیم گیری و تصمیم سازی داشته باشند؛ باید در تأیید یا مخالفت‌های خود صاحب نظر بوده و به فکر مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی گفت: امروز اگر در آشفته بازار سیاسی کشور غفلت کرده و بصیرت خود را بالا نبریم، قطعا به گمراه دچار خواهیم شد.

او تصریح کرد: ما امروز در کشور‌های منطقه شاهد هستیم که دچار هرج و مرج‌هایی شده اند؛ چراکه رهبر واحدی در این کشور‌ها وجود ندارد و ما باید قدردان رهبر معظم انقلاب باشیم.

نماینده طلاب بوئین زهرا و آبگرم بیان کرد: ما در اغتشاشات اخیر شاهد از خود گذشتگی رهبر معظم انقلاب بودیم که کشور را از فتنه دیگری نجات دادند.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی اظهار داشت: ما در کنار این مباحث، شاهد برخی بی بصیرتی‌ها همچون نامه ۷۷ نفر بوده ایم که از اغتشاشگران حمایت کرده و پشتیبان آنان شده اند.

او ادامه داد: ایجاد آشوب در لبنان و عراق در راستای راه اندازی اغتشاش در ایران اسلامی بوده است؛ اما با ورود بهنگام و حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، شاهد نقش بر آب شدن نقشه دشمنان بوده ایم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.