نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

وظیفه انسانی جمهوری اسلامی ایران حمایت از محور مقاومت است

حجت الاسلام ذوالنوری گفت:جمهوری اسلامی ایران حمایت از محور مقاومت را یک وظیفه انسانی می‌داند در مبارزه با گروه‌های تروریستی در کنار سوریه خواهد ماند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در رأس هیئتی با حضور اعضا این کمیسیون به دمشق سفر کرده است در دیدار با حموده صباغ رئیس مجلس جمهوری عربی سوریه، با بیان این که پایداری و ایستادگی محور مقاومت، جبهه تروریست‌ها را دچار شکاف و تفرقه کرده است، گفت: پیروزی نیرو‌های مقاومت و در راس آن‌ها سوریه، در مقابل گروه‌های تروریستی، شکستی فاحش برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه‌ای‌شان بود.

ذوالنوری تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت از محور مقاومت را وظیفه انسانی خود می‌داند و در مبارزه با گروه‌های تروریستی در کنار سوریه خواهد ماند.

او با اشاره به اشتراکات دو ملت، گفت: اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی میان دو ملت، به استحکام و پیوند عمیق تعاملات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و سوریه منجر شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت نقش مجالس در پیشبرد اهداف راهبردی دو کشور گفت: همکاری‌های مجالس به ویژه تعاملات پارلمانی نقش به سزایی در تقویت روابط دو کشور داشته است و مجلس شورای اسلامی، از ارتقاء مراودات پارلمانی و رایزنی‌ها میان مجالس دو کشور استقبال می‌کند.

ذوالنوری بر استفاده از ظرفیت‌های فراوان در دو کشور جهت گسترش مناسبات سازنده میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه تاکید کرد و افزود: فعالیت‌های کمیسیون عالی مشترک ایران- سوریه مثبت است و ضرورت دارد تعاملات اقتصادی دو کشور بیش از گذشته افزایش یابد.

او همچنین افزود: بازسازی زیرساخت‌های سوریه در دوره کنونی ضروری است و شرکت‌های ایرانی برای تعاملات اقتصادی با سوریه در دوران بازسازی آمادگی کافی دارند.

حموده صباغ، رئیس مجلس جمهوری عربی سوریه نیز در ادامه این دیدار، با تشکر از حمایت همه جانبه ایران از ملت و دولت سوریه افزود: جانفشانی ایرانی‌ها در کنار ارتش سوریه با هدف مقدس مبارزه با تروریسم باعث پیروزی و غلبه بر دشمنان و شکست تروریست‌ها گردیده است.

او جمهوری اسلامی ایران را حامی اصلی جریان مقاومت در برابر تروریسم در منطقه خوانده و تاکید کرد: ثبات و امنیت سوریه مرهون فداکاری جوانان ایرانی و سوری است و بهبود شرایط امروز سوریه، به خاطر ایستادگی ایران در کنار سوریه است.

رئیس مجلس سوریه در پایان عوان کرد: دولت و ملت سوریه همواره قدردان حمایت‌های رهبری، دولت و ملت ایران در مسیر مبارزه با تروریست‌ها و حفظ امنیت در سوریه و منطقه هستند.

انتهای پیام/الف

حمایت از محور مقاومت وظیفه انسانی جمهوری اسلامی ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.