نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

ورزش همگانی بستر تقویت ورزش قهرمانی است

حجت الاسلام ذوالنورگفت:اما بستر تقویت ورزش قهرمانی همان ورزش همگانی است،مردم در بستر ورزش همگانی مسیر خود را برای ورزش قهرمانی مشخص می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه شورای ورزش همگانی استان قم گفت: ورزش قهرمانی جایگاه و مسیر مشخص و ویژه خود را دارد و ما نیز در تلاش هستیم تا به پیشرفت آن کمک کنیم، اما بستر تقویت ورزش قهرمانی همان ورزش همگانی است؛ مردم در بستر ورزش همگانی مسیر خود را برای ورزش قهرمانی مشخص می‌کنند.

او افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی استان قم که همچون استان‌های دیگر فضای لازم برای تفریح و تفرج جوانان به صورت طبیعی وجود ندارد، لازم است ورزش همگانی جدی گرفته شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انرژی مردم قم باید توسط ورزش همگانی کنترل و هدایت شود و اگر ما فضای ورزش همگانی را در اختیار مردم قرار ندهیم این انرژی از راه‌های دیگری تخلیه می‌شود و ممکن است به خشونت و نزاع ختم شود.

حجت الاسلام ذوالنور تصریح کرد: تلاش‌های زیادی توسط اداره ورزش و جوانان، شهرداری و دیگر ادارات مربوط در راستای توسعه ورزش همگانی صورت گرفته است، اما استان قم جای کار بیشتری در این زمینه دارد، مثلا استفاده از زمین‌های بلا استفاده سطح شهر از طریق مذاکره با مالکین آن‌ها و احداث زمین‌های ورزشی در این زمین‌ها یکی از این کار هاست.

او با اشاره به سند توسعه ورزش همگانی قم گفت: در این سند برای نهاد‌های مردم نهاد و سمن‌ها نیز باید نقش‌های مشخصی در نظر گرفت و در سند به صورت واضح بیان شود تا در آینده قابل ارزیابی و امتیازدهی باشد.

ذوالنور افزود: می‌توان پایگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی را افزایش داد و همچنین پایگاه‌های ورزش شامگاهی را به این دو نوع افزود، چون با توجه به گرم بودن هوای استان در اکثر ماه‌های سال مردم به مراتب شب‌ها بیرون می‌آیند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین علاوه بر سپاه باید عنوانی بسیج نیز به این سند افزوده شود، چون بسیج بخش بزرگی از مردم است.

انتهای پیام/ح

انرژی مردم قم باید توسط ورزش همگانی کنترل و هدایت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار