خرید حمایتی ۱۵ تن زعفران در تایباد

رئیس اداره تعاون روستایی تایباد گفت: ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زعفران خشک به شکل حمایتی و تضمینی از کشاورزان تایباد خریداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، باقر خدادادی رئیس  اداره تعاون روستایی تایباد گفت: از دهم آبان که خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی آغاز شد  روزانه افزون بر ۳۰۰ کیلوگرم زعفران خشک در تایباد خریداری شد.

او ادامه داد: ۳۰ درصد مبلغ کارشناسی شده زعفران پس از تایید محصول به کشاورزان پرداخت شد و ۷۰ درصد دیگر مطابق قرارداد در مدت کوتاهی پرداخت می‌شود و از ابتدای خرید تضمینی زعفران در تایباد تاکنون ۲۰ درصد مطالبات کشاورزان این منطقه پرداخت شده است.

رئیس  اداره تعاون روستایی تایباد گفت: با توجه به قیمت‌های مصوب دولتی امسال استقبال کشاورزان از خرید تضمینی محصول زعفران در این شهرستان ۵۰ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر با این میزان خرید، یک سوم زعفران خریداری شده در استان از آن کشاورزان تایبادی است.

خدادادی افزود: در اجرای طرح خرید تضمینی زعفران، هر کیلوگرم زعفران نگین به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، شبه نگین ۹۵ میلیون ریال، پوشال درجه یک ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان خریداری شد.

انتهای پیام//ی.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.