رهایی سه محکوم به قصاص، از اعدام در کرمان

رئیس دادگستری شهرستان کهنوج گفت:طی یک اقدام خداپسندانه از سوی دو خانواده نیکوکار در فاریاب و کهنوج، سه محکوم به قصاص، از اعدام رهایی یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سهراب سالاری، رئیس اداره شورا‌های حل اختلاف شهرستان کهنوج درخصوص رهایی سه زندانی از قصاص گفت: در پرونده اول خانواده اولیای دم در یک اقدام خداپسندانه بدون دریافت حتی یک ریال، رضایت بی قید وشرط خود را اعلام و محکوم علیه که در زندان جیرفت منتظر اجرای حکم قصاص بود از اعدام رهایی یافت.

این مقام قضائی با اشاره به آیه ۳۲سوره مبارک مائده که خداوند می‌فرمایند ” مِنْ أَجْلِ ذَٰلِکَ کَتَبْنَا عَلَىٰ بَنِی إِسْرَائِیلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا ۚ وَلَقَدْ جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا بِالْبَیِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ کَثِیرًا مِنْهُمْ بَعْدَ ذَٰلِکَ فِی الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ ” بیان کرد:ضرورت دارد فرهنگ گذشت و بخشایش بیش از گذشته در جامعه ترویج داده شود تا بازهم شاهد چنین صحنه‌های زیبایی در جامعه باشیم.

این مقام قضائی ادامه داد:در پرونده دوم که متاسفانه بر اثر یک نزاع بی اهمیت، منجر به قتل دو جوان در شهرستان فاریاب شده بود، با رای دادگاه و تایید دیوان عالی کشور دو نفر محکوم به قصاص شده بودند که با اعلام رضایت از سوی خانواده اولیای دم، محکومان از قصاص رهایی یافتند.

رئیس دادگستری کهنوج تاکید کرد:ضرورت دارد مردم در مواجهه با اختلافات و نزاع‌ها بر خشم خود کنتر نمایند و از انجام هرگونه اقدام خودسرانه بپرهیزند و برای حل وفصل دعاوی ازطریق دستگاه قضائی و شورا‌های حل اختلاف اقدام نمایند تا دیگر شاهد حوادث تلخی از قبیل قتل در جامعه نباشیم.

رئیس اداره شورا‌های حل اختلاف شهرستان کهنوج در پایان از اقدام خداپسندانه خانواده‌های اولیای دم که با شجاعت و تقوا از حق قصاص خود گذشت نمودند قدردانی نمود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار