افزایش صلح وسازش ها در کرمان؛

۶۰۰ زندانی به آغوش گرم خانواده بازگشتند

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان گفت: در ۵ ماهه نخست امسال بیش از ۱۵ هزار پرونده وارده به شعب شورا منجر به سازش شده و۶۰۰ زندانی به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

۶۰۰ زندانی با صلح وسازش به آغوش گرم خانواده بازگشتندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی تقی زاده؛ رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۳ فقره پرونده قتل عمد با همت و تلاش اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان منجر به جلب رضایت از اولیای دم و رهایی محکومین به قصاص از مجازات اعدام شده است.

او افزود: از ابتدای امسال ۱۵ هزار و ۹۶۳ فقره از پرونده‌های قابل مصالحه، پس از پادرمیانی اعضا و کارکنان شعب، به سازش منتهی شده است.

او تصریح کرد: شورا‌های حل اختلاف استان معادل ۳۷ هزار و ۹۳۶ فقره از پرونده هارا به صورت حکمی رسیدگی کردند و همچنین از تعداد ۶۳ هزار و ۱۰۲ فقره پرونده وارده به شورا‌های حل اختلاف استان تعداد ۶۲ هزار و ۴۲ فقره مختومه شده است

تقی زاده با بیان اینکه ۳۱۵ شورای حل اختلاف در ۳۱ حوزه قضائی مشغول فعالیت هستند، افزود: از این تعداد ۲۲۶ شورا شهری و ۸۹ شورا نیز روستایی می‌باشد

او تصریح کرد: بالغ بر ۷۸ درصد از اوراق قضایی طی مدت یاد شده در شورا‌های حل اختلاف به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ شده است.

او همچنین با اشاره به منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ترویج فرهنگ صلح و سازش و تقویت شورا‌های حل اختلاف در جهت افزایش نیافتن تعداد زندانیان در جامعه گفت:شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان موفق شدند در ۵ ماهه نخست امسال از هزار و ۹۱۶ فقره پرونده وارده به شعب یک هزار و ۸۱۷ فقره پرونده را مختومه کنند .

تقی زاده تصریح کرد: شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندانیان نقش بسیار مهمی در اخذ رضایت از شاکی، ایجاد صلح و سازش و حل و فصل پرونده‌های مدد جویان ایفا میکند فلذا در این راستا شورا‌ها توانستند مشکلات بیش از هزار و ۳۰ نفر زندانی را با صلح و سازش فی مابین طرفین اختلاف برطرف کرده و ۶۰۰ زندانی از زندان‌های این استان رهایی یابند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری افزود: در ۵ ماهه نخست امسال تعداد ۳ فقره پرونده قتل عمد نیز با همت و تلاش اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان منجر به جلب رضایت از اولیای دم و رهایی محکومین به قصاص از مجازات اعدام شده است.
انتهای پیام/ح

بازگشت ۶۰۰ زندانی به کانون خانواده

برچسب ها: زندانی ، صلح و سازش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار