مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: مهمترین آلاینده‌های هوای قم در زمستان خودرو‌ها و موتور سیکلت‌ها هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،اروجی،مدیرکل مدیریت بحران استان قم که دیشب میهمان تلفنی برنامه گفت و گوی ویژه خبری سیمای مرکز قم بود آلودگی هوای قم در دو هفته گذشته را مورد توجه قرار داد و گفت: استان قم منابع آلاینده متفاوتی دارد که مهمترین آن‌ها در فصل زمستان خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها هستند.

او تصریح کرد: البته منابع دیگری هم در اطراف شهر وجود دارد که واحد‌های صنعتی از جمله آنهاست و به آن‌ها هم اخطار نصب فیلتر داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران در خصوص آلایندگی نیروگاه سیکل ترکیبی قم هم گفت: تمام آلایندگی هوای قم به این نیروگاه مربوط نیست هرچند مکاتبات لازم از سوی استاندار با وزیر نفت انجام شده است و این نیروگاه از نفت کوره در فصل زمستان کمترین استفاده را میکند.

اروجی عنواان کرد: مجموع این آلاینده‌ها در کنار پدیده وارونگی هوا که در فصل زمستان اتفاق می‌افتد باعث تعطیلی‌ مدارس در  چندروز اخیر در کشور شده است.

او به علت تعطیلی امروز مدارس استان هم اشاره کرد و گفت: شاخص آلودگی هوای قم از مرز ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب فراتر رفته و رو به افزایش است.

غفوری، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات آلاینده‌های محیطی دانشگاه علوم پزشکی قم هم که دیگر میهمان تلفنی این برنامه بود به نبود ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا در قم اشاره کرد و گفت: به همین علت اطلاعات معتبری وجود ندارد و اداره کل حفاظت محیط زیست قم هم محدودیت جدی در پایش برخی عناصر مانند ذرات (پی ام ۲/۵) یعنی ذرات ۲/۵ میکروگرم برمترمکعب دارد.

او یکی از آلاینده‌های هوای قم را so۲ (دی اکسید گوگرد) حاصل از سوخت‌های فسیلی عنوان کرد و افزود: به علت وجود کوره ها، و صنایع متعدد، این آلاینده نیز در قم زیاد است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار