اشتغال زایی برای ۸۰ هزار نفر در کارخانه قند تربت حیدریه

مدیرعامل کارخانه قند تربت حیدریه گفت: کارخانه قند با قدمت ۷۰ سال، برای ۸۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، ایجاد کرده است.

اشتغال زایی برای ۸۰ هزار نفر در کارخانه قند تربت حیدریه

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود انتظاری مدیرعامل کارخانه قند تربت حیدریه با بیان اینکه ظرفیت اسمی خرید چغندر سه هزار تن در شبانه روز است، گفت: امسال پیش بینی می‌شود تا سقف ۳۰۰ هزار تن چغندر قند از کشاورزان خریداری شود و تولید کارخانه به حدود ۵۰ هزار تن برسد.

او با بیان اینکه تاکنون ۸۰ میلیارد ریال برای استخر تصفیه پساب هزینه شده است، ادامه داد: به زودی با راه اندازی استخر تصفیه پساب، بخشی از پساب تولید شده را به صورت آب تصفیه شده به خط تولید بازمی گردانیم.

مدیرعامل کارخانه قند تربت حیدریه گفت: این واحد صنعتی در زمان فعالیت روزانه هزار و ۲۰۰ مترمکعب فاضلاب تولید می‌کند، اما هیچ آلودگی نداشته و در سال‌های اخیر مباحث زیست محیطی به دقت رعایت کرده است.

انتظاری با اشاره به نیاز روزانه ۴۰ لیتر آب در این کارخانه، افزود: این در حالی است که هم اکنون تولید آب چاه کارخانه ۱۷ لیتر در ثانیه است و مجبوریم برای تامین آب مورد نیاز از روستاهای اطراف آب بخریم.
 
او تصریح کرد: این کارخانه هم اکنون ۱۴۰ میلیارد ریال بابت مابه التفاوت قیمت شکر از دولت طلبکار است و هیچ بدهی به شهرداری، دارایی یا کارگران و کارکنان ندارد.

کارخانه قند تربت حیدریه با ۳۰۰ نفر کارکنان دائمی، برای ۱۲۰ کارگر به صورت فصلی و با احتساب ۸۰ پیمانکار، برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار