پرداخت خسارت سیل به ۷۳ درصد از کشاورزان معرفی شده به بانک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ۷۳ درصد از معرفی شدگان به بانک‌ها در فارس تسهیلات خسارت سیل را دریافت کردند.

پرداخت خسارت سیل به ۷۳ درصد از کشاورزان معرفی شده به بانکبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه ۷۳ درصد از خسارت دیدگان سیل فروردین ماه امسال تسهیلات دریافت کردند که در مقایسه با متوسط کشور بیش از دو برابر است، گفت: متوسط جذب تسهیلات خسارت دیدگان سیل در کشور ۳۵ درصد است.

محمد مهدی قاسمی با بیان اینکه دولت ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با ضمانت زنجیره‌ای به استان فارس اختصاص داده است، تصریح کرد: تاکنون ۵ هزارو ۹۹۰ نفر از خسارت دیدگان با ۴۶۱ میلیارد ریال به بانک معرفی شدندکه ۳ هزارو ۹۳۳ نفر با ۳۳۵ میلیارد ریال با همکاری بانک‌های هشت گانه تسهیلات دریافت کردند.

او با اشاره به اینکه ۷۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به منظور جبران خسارت سیل برای استان فارس در نظر گرفته شده است که ۳۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است، افزود: تاکنون ۶ هزارو ۷۰۰ پرونده با ۳۸۵ میلیارد ریال تائیدیه‌های لازم را گرفته و ۵۰ درصد آن در وجه خسارت دیدگان پرداخت شده است.

به گفته قاسمی، دولت ۲۵۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت زیرساخت‌های عمومی استان فارس در بخش کشاورزی تامین کرده که این طرح‌ها شامل قنوات، جاده‌های بین مزارع در باغ ها، ایل راه‌ها و زهکشی اراضی است که بر اساس طرح‌های خسارت دیده ثبت شده در سامانه سجاد توزیع شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار