رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی فارس مطرح کرد؛

ثبات در چرخه تولید تنها با فراگیری بیمه محصولات کشاورزی

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تامین پوشش حمایتی برای انواع محصولات کشاورزی در مقابل خسارت‌های طبیعی تنها با فراگیری بیمه محصولات کشاورزی محقق می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نادر محمودی رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: تامین پوشش حمایتی برای انواع محصولات کشاورزی در مقابل خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی یا قهری نظیر سیل، تگرگ و طوفان و در نهایت ثبات در چرخه تولید کشاورزی تنها با فراگیری بیمه محصولات کشاورزی محقق می‌شود.

او، پس از بازدید خود از بخش‌های مختلف کشاورزی، آسیب دیده از تگرگ و طوفان مهر ماه در شهرستان قیروکارزین بیان کرد: از آنجایی که بخش کشاورزی بسیار پرخطر و در معرض حوادث طبیعی و تنش‌های محیطی فراوان بوده، بیمه یکی از مهم‌ترین ابزار‌هایی است که می‌تواند کشاورزان را به تولید دلگرم و امیدوار کند.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: بیمه محصولات کشاورزی، ابزار و مکانیزم مهمی برای کاهش ریسک اقتصادی در عرصه کشاورزی است و در کشور ما نیز مسئولان از بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یک استراتژی و ابزار برای تزریق یارانه به بخش کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان این بخش استفاده می‌کنند.

محمودی با اشاره به اینکه در پی وقوع پدیده‌های جوی تگرگ و طوفان طی مهر ماه در قیروکارزین بیش از ۲۲۴ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی این شهرستان وارد شده است اظهار کرد: اقدامات لازم برای برآورد و پرداخت خسارت وارده به باغ‌ها و مزارع تحت پوشش بیمه انجام شده است.

او افزود: به منظور تامین اعتبار برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به کشاورزان و باغداران بدون پوشش بیمه ای، گزارش‌های تفکیکی در حوزه‌های باغ، زراعت، دام، زنبور عسل و تاسیسات زیر بنایی آماده که پس از تائید استانداری به وزرای جهاد کشاورزی و کشور ارسال شده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس در خصوص کمک‌های بلاعوض خسارت سیل فروردین ۹۸ نیز بیان کرد: اعتبار تخصیصی به قیروکارزین درصدی از خسارت واقعی بوده است که بیش از ۲۰ درصد اعتبار کل استان فارس را در بر می‌گیرد.

او افزود: برای پرداخت و واریز کمک‌های بلاعوض به حساب خسارت دیده گان دو موضوع باید اجرایی شود که در مرحله اول رفع اثر سوء سیل گذشته و بازسازی و بازتوانی در تولید محصول مورد توجه خواهد بود.

محمودی الزام آسیب دیدگان به بیمه کردن محصولات کشاورزی را گام بعدی در پرداخت قسط دوم کمک‌های بلاعوض دولت به خسارت دیدگان سیل فروردین ۹۸ اعلام کرد.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: دولت تا کنون مبلغ ۲۸۹ میلیارد و ۷۷ میلیون ریال برای جبران خسارت‌های سیل ۹۸ به بخش کشاورزی شهرستان قیروکارزین تخصیص داده که مبلغ ۱۴۴ میلیارد و ۷۷۶ میلیون و ۵۵۵ هزار ریال در قالب کمک‌های بلاعوض برای کشاورزان و دامداران خسارت دیده توسط کار گروه استانی تائید و دستور پرداخت آن صادر شده است.

قیروکارزین در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/چ

تامین پوشش حمایتی برای انواع محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.