دولت وفاق ملی لیبی: گزینه‌ای جز درخواست کمک از ترکیه نداریم

رئیس دولت وفاق ملی لیبی گفت توافق نظامی با ترکیه برای ممانعت از اشغال طرابلس صورت گرفته و این دولت، گزینه‌ای جز درخواست کمک از آنکارا ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «فائز السراج»، رئیس دولت وفاق ملی لیبی گفت که توافق نظامی با ترکیه برای ممانعت از اشغال طرابلس صورت گرفته و این دولت، گزینه‌ای جز درخواست کمک از ترکیه ندارد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که درگیری‌های شدید بین نیرو‌های موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی «خلیفه حفتر» و تیپ‌های دولت وفاق ملی در جنوب طرابلس در جریان است.

هفته پیش، رسانه‌های عربی گزارش دادند که دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج، خواستار حمایت ویژه و لجستیک ترکیه و اعزام نیروی نظامی این کشور به طرابلس شده است.

بر اساس گزارش العربیه، این درخواست برای مقابله با نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر صورت گرفته است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد کشورش در تلاش است تا همکاری با لیبی را سرعت بخشد و تأکید کرد که آنکارا آماده است تا هر لحظه که دولت وفاق ملی نیاز داشت به آن کمک (نظامی و غیرنظامی) کند.

رئیس‌جمهور ترکیه و السراج در توافقی که ۲۷ نوامبر (چهارشنبه، ششم آذر) به امضاء رسید، توافقاتی نظامی را نهایی کردند.

نیرو‌های تحت امر ژنرال حفتر که بخشی از شرق لیبی را تصرف کردند، ۸ ماهی است که تحت حمایت عربستان، امارات و همچنین آمریکا و فرانسه به دنبال کنار زدن دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار