کشف بیش از ۲۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در کردستان

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: درطرح ضربتی تشدید نظارت بر اماکن تولید، توزیع فرآورده خام دامی استان به مناسبت شب یلدا، ۲ هزارو ۸۵۶ کیلوگرم فرآورده دامی غیر قابل مصرف کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: این طرح با مشارکت ۳۷ گروه در سراسر استان از ۲۶ آذر تا ۱ دی اجرا شد و حدود ۱۰۰ بازرس و ناظر بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی در ۲ نوبت صبح و عصر نظارت کردند.

او با اشاره به اینکه این تعداد، بازدید از سه هزار و ۷۰ مرکز عرضه فرآورده‌های دام و طیور شامل رستوران‌ها، اماکن تهیه غذای آماده، قصابی، مرغ و ماهی فروشی انجام شد، اضافه کرد: در این بازدید‌ها ۲ هزار و ۸۵۶ کیلوگرم فرآورده دامی و طیور غیر قابل مصرف کشف و ضبط شد.

ورمقانی با بیان اینکه در این مدت ۱۱ پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد، افزود: ۲۷ گروه بخش خصوصی و ۱۰ گروه دولتی در این طرح همکاری داشند و هر کدام از گروه‌ها دارای ۲ ناظر بودند علاوه بر آن ۱۶ نفر بازرس استانی و ۱۰ نفر بازرس شهرستانی نیز بر روند کار گروه‌ها نظارت داشتند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان یادآور شد: در این طرح بر چگونگی رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی تهیه و توزیع و نگهداری و عرضه انواع فرآورده خام دامی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، آلایش خام دامی قابل مصرف و ماهی نظارت شد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: دامپزشکی ، فاسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.