معاون سازمان ثبت اسناد و املاک:

تنها ۲۰ درصد از قانون حدنگار اجرا شد

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به اعتبار اختصاص یافته، تنها ۲۰ درصد قانون حدنگار یا کاداستر تا کنون در کشور انجام گرفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد هاشمی مقدم معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر کمبود اعتبار را علت تکمیل نشدن طرح حد نگار یا کاداستر عنوان کرد.

محمد هاشمی مقدم افزود: امسال سال آخر اجرای قانون حدنگار (کاداستر) است و تا کنون تنها ۲۰ درصد این قانون در کشور اجرا شده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه زمینه‌های لازم به‌ ویژه در بخش تخصیص اعتبارات برای اجرای طرح فراهم نشد مجلس اعتبار آن را در بودجه سالانه تصویب نکرد و در این چند سال به میزانی که اعتبار پیش بینی شد، طرح حدنگار به اجرا درآمد.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: اجرای طرح کاداستر زمینه زمین‌خواری، دریاخواری،کوه‌خواری و همه تخلفات و دست درازی کردن به زمین‌های دیگران را پایان می‌دهد.

هاشمی مقدم افزود: قانون حدنگار (کاداستر) جزء تکالیف قانونی این سازمان است اما باید سایر دستگاه‌ها، دولت و مجلس زمینه اجرای آن را فراهم کنند.

او بیان کرد: رویکرد اصلی قوه قضائیه فساد زدایی است و براساس دستور رئیس قوه قضائیه برخورد با فساد درونی و بیرونی در دستور کار است در همین  زمینه تلاش می‌شود خدمات سالم به مردم ارائه شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت:امنیت قضایی زیر بنای همه بخش‌هاست و امنیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد و باعث کاهش دعاوی و تاثیر مستقیم در ساماندهی امور مردم و روان سازی کارها می شود.

علی جمادی با بیان اینکه براساس بررسی‌ها ریشه بیشتر پرونده ها در اختلاف‌های ملکی است، بیان کرد: اگر مشخص کردن حدود املاکی که در اختیار مردم و ادارات است به گونه ای باشد که امکان تعرضی در آن وجود نداشته نباشد، اختلافات در مراجع قضایی به حداقل می‌رسد.

خورشیدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر هم گفت : اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با وجود مراجعه های زیاد، یکی از دستگاه‌هایی است که کمترین نارضایتی از آن اعلام شده است.

در این مراسم از خدمات اصغر پیرهادی قدردانی و سعید محوری به‌عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر معرفی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.