نقشه گام به گام برای سوق دادن ایران به جنگ داخلی

«این ساده لوحانه است که فکر کنیم قدرت‌های خارجی در صدد ایجاد مشکلات و همچنین بهره برداری از مشکلات به وجود آمده و ریختن بذر آشوب و جنگ داخلی نیستند.»

نقشه گام به گام برای سوق دادن ایران به جنگ داخلیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مشکلات اقتصادی و دغدغه‌های معیشتی مردم به‌ویژه در چند ماه گذشته، قدرت‌هاى خارجى را براى پاشیدن بذر آشوب و ایجاد چرخه خشونت در کشورمان وسوسه کرده است.

"سینا طوسی" از اعضای شورای ایرانیان امریکا موسوم به نایاک در رشته توییتی، به طراحی مثلت "بن سلمان"، "بن زائد" و "نتانیاهو" برای شکل دهی به سیاست "ترامپ" در قبال ایران اشاره کرده و به طور مستند به مرور برنامه‌های قدرت‌های خارجی برای خشونت آفرینی در میهنمان پرداخته است.

طوسی در این سلسله توییت آورده است: «طراحان فشار حداکثرى همواره استراتژى فروپاشى را دنبال کرده اند. "بن سلمان"، "بن زائد" و "نتانیاهو" افرادی هستند که به سیاست ترامپ در قبال ایران شکل داده اند و ایالات متحده را به رهبرى جریان فروپاشى کشانده اند.»

طوسی با اشاره به گزارش نیویورک تایمز افزوده است: «در آغاز ریاست جمهورى ترامپ، ژول زامل و جرج ندر که بعنوان کارگزاران اسراییل و امارات عمل میکردند طرحى را به ترامپ و سعودى‌ها برای اعمال سابوتاژ اقتصادى علیه ایران و ممانعت از سرمایه گذارى شرکت‌هاى غربى در ایران ارائه دادند.»

نیویورک تایمز در گزارش دیگری از طرح ٢ میلیارد دلارى پیشنهادى زامل و ندر به عربستان شامل ایجاد حسابهاى دروغین در فضای مجازى به زبان فارسى براى ایجاد اشوب در ایران و تامین مالى گروه هاى اپوزیسیون بود. برخی مقامات اطلاعاتی نزدیک به ولیعهد عربستان سعودی سال گذشته از گروه کوچکی از تجار خواسته بودند تا از شرکت‌های آن‌ها برای ترور مقامات ارشد ایرانی استفاده کنند.

این عضو نایاک در ادامه آورده است: جان هانا، مشاورقبلى دیک چنى و مسئول ارشد سازمان طرفدار اسراییل "بنیاد دفاع از دموکراسى" اولین کسى بود که زامل و ندر را معرفى کرد. به گفته نیویورک تایمز زامل داراى روابط عمیق با سرویس جاسوسى اسراییل است.

بعد از انتخاب ترامپ، مارک دوبوویتز از بنیاد دفاع از دموکراسى یادداشتى به شوراى امنیت ملى ترامپ درباره راههاى ایجاد ناآرامى در ایران فرستاد و مطرح کرد که ایران مستعد بى ثباتى، بحران، و حتى فروپاشى است.

بولتون در یادداشت سیاست گذاری در قبال ایران در ۲۰۱۷ پیشنهاد خروج از برجام، تحریم اقتصادی کامل، حمایت از تجزیه طلبان ممنوع الورود کردن تمام ایرانیان را مطرح کرد. او سپس به مدت یک سال و نیم، مسئول پیشبرد سیاست ایران در دولت ترامپ بود.

یک از کارکنان اف دی دی به نام ریچارد گلدبرگ در زمان بولتون به عضویت شورای امنیت ملی امریکا در آمد و به طراحی و اجرای سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران کمک کرد.

رسانه "axios" در گزارشی مطرح کرد که دولت ترامپ و اسرائیل مشترکا گروهی را با تمرکز بر اوضاع داخلی ایران و تشویق اعتراضات تشکیل دادند.

گزارش رویترز نشان می‌دهد که دولت ترامپ هجمه‌ای از سخنرانی‌ها و ارتباطات مجازی را با هدف ایجاد آشوب و تحت فشار قرار دادن ایران تدارک داده است.

اف دی دی و دیگر نیرو‌های تندرو طرفدار اسرائیل و شبکه وابسته به سعودی ایران اینترنشنال مرتبا از رضا پهلوی حمایت می‌کنند. رضا پهلوی کسی است که ملتمسانه از نو محافظه کارانی که می‌خواهند ایران را تجزیه کنند تقاضا کمک می‌کند.

طوسی در ادامه با اشاره به تهدید بن سلمان مبنی بر اینکه "جنگ را به داخل ایران خواهد برد" نوشت: «در جریان اعتراضات اخیر سردبیر ایندیپندنت عربی گفت درگیری‌ها در تبریز نشان‌های از انتقال جنگ به داخل ایران است؛ و یک پرنس سعودی توییت زد که به زودی قلب تهران به آتش کشیده خواهد شد.»

طوسی در انتها با تاکید بر اینکه مداخلات قدرت‌های خارجی به معنای ناچیز شمردن نقش گلایه‌ها و اعتراضات مشروع مردم ایران نیست نوشت: «اما این ساده لوحانه است که فکر کنیم قدرت‌های خارجی در صدد ایجاد مشکلات و همچنین بهره برداری از مشکلات به وجود آمده و ریختن بذر آشوب و جنگ داخلی نیستند.»

منبع: جام نیوز

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار