در بندر امام خمینی (ره) انجام شد؛

ارتقای سطح کیفی ارتباطات رادیویی مرکز جستجو و نجات دریایی

معاون واحد فنی و نگهداری کل بنادر و دریانوردی خوزستان از ارتقای سطح کیفی ارتباطات رادیویی مرکز جستجو و نجات دریایی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سطح کیفی ارتباطات رادیویی باند VHF مرکز جستجو و نجات دریایی MRCC منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با بهره‌گیری از ظرفیت موجود در سکو‌های سه گانه سامانه کنترل ترافیک دریایی و متخصصان توانمند داخلی ارتقا یافته و محدوده تحت پوشش این باند در شمال خلیج فارس گسترش یافت.

محمدعلی علایی معاون واحد فنی و نگهداری کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ارتباطات رادیویی باند VHF تأثیر مطلوبی در عملکرد مرکز جستجو و نجات دریایی این اداره کل می‌تواند داشته باشد و به منظور ارتقای کیفیت این نوع ارتباطات، مطالعات و مجموعه اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت.

او در تبیین این اقدامات بیان کرد: با بهره گیری از شاخص‌های مدیریت دارایی فیزیکی و همچنین استفاده بهینه از ظرفیت سکو‌های سه گانه سامانه کنترل ترافیک دریایی (VTS)، یک دستگاه VHF در سایت شهید حقگو به منظور انتقال داده مربوطه نصب گردید.

علایی همچنین در تشریح ابعاد فنی این اقدام که با استفاده از دانش کارشناسان فنی این اداره کل و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موجود صورت گرفته است، اظهار داشت: داده مربوطه (VOICE) با استفاده از لینک‌های رادیویی سیستم VTS به برج کنترل و سپس بر بستر فیبری نوری به مرکز جستجو و نجات دریایی این اداره کل ارســال می‌گردد که با انجام موفقیت آمیز ارتباطات رادیویی، با کمترین هزینه و با کیفیت مطلوب برقرار گردیده است.

معاون واحد فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزود: تسریع در عملیات‌های امداد و نجات و پوشش گسترده‌تر محدوده دریایی و تأسیسات نفتی همجوار، صرفه جویی ریالی و ارزی قابل توجه به لحاظ بهره گیری از بستر‌های موجود بدون نیاز به تهیه سخت افزار‌ها و نرم افزار‌های جدید، با برخورداری از توان فنی برای رفع مشکلات مشابه دیگر مراکز، و افزایش شاخص بهره وری در بهره گیری از تجهیزات و سامانه‌های موجود مجتمع بندری امام خمینی (ره) را از مزیت‌های بهره گیری این ارتباط رادیویی عنوان کرد.

مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی (ره (MRCC) به طور ۲۴ ساعته آخرین وضعیت تردد‌های دریایی در محدوده دریایی شمال خلیج فارس را پایش کرده و در صورت وقوع حادثه برای نجات جان افراد مضطر در دریا نیرو گسیل می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.