جشنواره ابوذر با هدف شناسایی و معرفی افراد جوان که مخاطب اصلی گام دوم انقلاب هستند برگزار شده است.

شناسایی مخاطب اصلی گام دوم انقلاب در جشنواره ابوذربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن نصر پور رییس شورای سیاست گذاری جشنواره ابوذر خراسان رضوی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ابوذر ضمن تقدیر از حضور وزیر فرهنگ و شرکنندگان در این جشنواره گفت: پس از ۴دهه پیروزی انقلاب شاهد دستاورد‌های بسیاری در حوزه فرهنگ و رسانه بوده ایم که در مقابل نظام سلطه در صدد جنگ نرم و فعالیت‌های مختلف در جهت مقابله با انقلاب بر آمده است.

او افزود: جشنواره هایی، چون جشنواره ابوذر بستری برای دیده شدن و تشویق هنرمندان فعال در حوزه انقلاب، به اشتراک گذاشتن تجربیات موفق، هم افزایی و تعامل بیش از پیش بین هنرمندان متعهد، معرفی آثار فاخر رسانه‌ای و به نوعی جریان سازی و مهندسی پیام در راستای هنر ارزشی و انقلابی است.

مدیر کل صدا و سیما خراسان رضوی گفت: جشنواره ابوذر جشنواره‌ای است که به رغم جوان بودن، صد‌ها هنرمند و فعال رسانه‌ای را به تحرک واداشته و هزاران اثر رسانه‌ای را در استان به سوی خود جذب نموده است.

او ادامه داد: برگزاری این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی هنرمندان جوان و کمتر شناخته شده، ورود افکار و سلائق مختلف، فرصتی برای بروز استعداد‌های رسانه‌ای بویژه مناطق دور از مرکز استان و در شهر‌های کم برخوردار واز همه مهمتر حمایت از کارتمیز فرهنگی است.

او با بیان اینکه از محور‌های که ذیل اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی باید مورد توجه تولیدات رسانه‌ای این جشنواره قرار گیرد، تصریح کرد: استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، آزادی مقید به قانون، پیشرفت مادی و تمدنی به برکت علم و فناوری که تا حد قابل لمسی محقق شده است.
 
نصرپور گفت: جشنواره رسانه‌ای ابوذر باید این حد رشد را تبیین و جامعه را به آن امیدوار کند و زمینه را برای توسعه بیشتر آن آماده سازد، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یکی دیگر از آرمان‌های انقلاب، رشد اخلاق‌های معاشرتی است؛ معاشرت مردم، رحم، انفاق، ایثار، کمک، تعاون و مانند این‌ها باید مدنظر تولید کنندگان محتوا در جشنواره ابوذر واقع شود.

او.افزود: محصولات رسانه‌ای جشنواره ابوذر باید انحرافات از آرمان‌های انقلاب اسلامی را به نقد کشیده و در پی صیانت از ارزش‌های اصلی و اصیل انقلاب باشد.

رییس شورای سیاست گذاری جشنواره ابوذر خراسان رضوی، گفت: کارشکنی‌های عناصر خارجی و داخلی در راه انقلاب مورد توجه آثار رسانه‌ای این جشنواره باشد. همچنین وهن دشمنان قسم خورده انقلاب مانند ترامپ، آل سعود، منافقین و ... باید مدنظر هنرمندان باشد.

او ادامه داد: عدالت خواهی، تکریم انسان، مبارزه با ستم گری، دفاع از مظلوم و پر کردن شکاف‌های طبقاتی، راهبرد‌هایی است که کهنه نمی‌شود. ریشه کن نمودن ظلم و فساد و تبعیض و در یک کلمه عدالت، غایت حرکت جامعه اسلامی است و جشنواره هایی، چون ابوذر زنده نگهدارنده این شعائر است.
مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی، افزود: چنین جشنواره‌هایی بستری است برای شناسایی افراد نخبه که عموماً در بازه سنی جوانان هستند. جوانانی با تلاش مضاعف و انگیزه بالا که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اند.

او بیان کرد: خروجی جشنواره ابوذر باید منجر به تولید اخلاق در جامعه و تلطیف ارتباطات و تعاملات انسانی شود.

نصرپور گفت: نکته مهم در جشنواره‌های این چنینی آن است که نباید بعد از جشنواره، شرکت کنندگان و هنرمندان شناسایی شده به حال خود رها شوند. جشنواره شروع حرکتی است برای تعامل با این هنرمندان و کمک به ارتقاء سطح علمی و تخصصی ایشان و تبدیل هنر تجربی به هنر حرفه ای.
 
او تصریح کرد: پشتیبانی مادی و معنوی از هنرمندان این جشنواره‌ها باعث تولید آثار فاخر و ارزشمند که در خدمت هنر انقلابی است، خواهد شد، جایگاه اصلی جشنواره ابوذر باید بعد از برگزاری آن بروز و ظهور یابد. باید با نشر این آثار فاخر در فضای حقیقی و مجازی در پی جریان سازی و هدایت افکار عمومی به سوی اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.
 
 
انتهای پیام//ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.