وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: دیگر نمی‌توانیم به شکل کلاسیک به نظام تک رسانه‌ای توجه کنیم و باید به سمت چند رسانه ای، مخاطب محور و کاربر محور حرکت کنیم.

در فضای ملی امکان کشف استعداد‌های رسانه‌ای وجود دارد/ چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی به کار خود پایان دادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی در تالار شهر مشهد، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره و با بیان اینکه رسانه‌ها مرکز مورد توجه توسعه استان هستند،گفت: اگر در استان‌ها از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود مسیر توسعه استانی هموارتر و سریع‌تر خواهد بود.

او  تصریح کرد: جایگاه فضای رسانه‌ای خراسان رضوی قدمت و جایگاه وسیع و اثر گذاری را در میان رسانه دارد.

صالحی با اشاره به اینکه باید به نکات مهمی در ارتباط با تغییرات قابل توجه نظام رسانه پر داخته شود، افزود: تکنولوژی ارتباطی که در حوزه تکنولوژی و سخت افزار شاهد آن هستیم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد به عنوان مثال درمورد گوشی‌های هوشمند در حوزه جهانی در سال ۲۰۱۴ در حدود ۴میلیارد ۱۰۰ گوشی در کشور داشته ایم و این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۶میلیارد رسیده است.
 
او با اشاره به اینکه در حوزه فناوری اطلاعاتی شاهد تحولات و اتفاقات مهمی هستیم تصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد که ابزار وسیع ارتباطی، فضای رسانه را تغییر جدی می‌دهد بنابراین باید در راستای بروز رسانی این ابزار‌های ارتباطی گام‌های مهمی برداشته شود.

وزیر ارشاد در خصوص سهم شبکه‌های اجتماعی گفت: در این رابطه سهم شبکه‌های اجتماعی در سطح جهانی به ٩ در صد افزایش پیدا کرده است که آمار قابل توجهی در این حوزه خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه اگر در حوزه ارتباطات در قفس جغرافیا بمانیم تبادل اطلاعات و جنگ رسانه‌ای را با خته ایم تصریح کرد: به همین منظور باید به سمت نظام ارتباطات فرامحلی حرکت کنیم و با این نگاه ارتباطات را شکل دهیم.
 
وزیر ارشاد گفت: دیگر نمی‌توانیم به شکل کلاسیک به نظام تک رسانه‌ای توجه کنیم و باید به سمت چند رسانه ای، مخاطب محور و کاربر محور حرکت کنیم.

صالحی ادامه داد: اکنون شاهد جنگ رسانه‌ای وسیع و گسترده‌ای در حوزه‌ی اقتصادی و سیاسی هستیم و رسانه‌های انقلابی با قدرت قلم خود می‌توانند در این جنگ پیروز شوند.
 
او تصریح کرد: با توجه به اینکه هم اکنون در آستانه انتخابات قرار داریم هر رأی مردم ایران در این جنگ فرهنگی سیاسی به اندازه یک موشک اهمیت دارد و لازم است مردم عزیز کشورمان برای پیروزی در برابر نظام سلطه در این حوزه مشارکت کنند.
 
چهارمین جشنواره ابوذر با هدف معرفی استعداد‌های جدید و نخبگان رسانه خراسان رضوی به منظور به خدمت گرفتن گفتمان رهبری و انقلاب در ۵ موضوع و قالب‌های مختلف برگزار شد.

انتهای پیام//ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.