فتنه‌های آمریکا بر علیه نظام اسلامی همچنان ادامه دار است

امام جمعه خوی گفت: در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و از همان روز‌ها و ماه‌های اولیه توطئه‌ها و فتنه‌های آمریکا با بهره گیری از عوامل داخلی خود شروع گردید

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعد از توصیه نماز گزاران به رعایت کردن تقوا، نهم دی ماه روز بصیرت را روز میثاق امت با ولایت برشمرد.

او  براساس حدیثی از رسول خدا (ص) گفت: نور بصیرت، روح زندگی است که ایمان جز با آن به همراه پیروی از سخن خدا و تصدیق آن سودی ندارد.

خطیب نماز جمعه خوی در ادامه با اشاره به توطئه‌های متعدد آمریکا و عوامل او در داخل ایران گفت:در طول چهل سال از همان روز‌ها و ماه‌های اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی و توطئه‌ها و فتنه‌های آمریکا با بهره گیری از عوامل داخلی همیشه بوده است و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام شکوری در ادامه بحث با اشاره به رابطه دین و سیاست گفت: ریشه تفکر جدایی دین و سیاسـت به دانشمندان سکولار غربی بر می‌گردد، مبلغان جدایی دین از سیاست در کشور‌های اسلامی روشنفکران غرب زده بودند.

او در ادامه برچیده شدن مظاهر دین در کشور‌های اسلامی، تسلط تفکر سکولاری‌ بر کشور‌های اسلامی، نفوذ و گسترش فرهنگ غربی در میان مسلمانان، منزوی و مورد تمسخر قرار گرفتن رهبران دینی مسلمان، از بین رفتن استقلال و خودباوری از میان مسلمانان را ازجمله آثار تلخ و زیانبار ترویج تفکر جدایی دین از سیاست دانست.

 

انتهای پیام/گ

برچسب ها: نماز جمعه ، فتنه ، نهم دی ، بصیرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.