تصویب قطعنامه حمایت از اقلیت‌های مذهبی میانمار در سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه حمایت از حقوق پناهندگان مسلمان روهینگیا و سایر اقلیت‌های مذهبی میانمار را به تصویب رساند.

تصویب قطعنامه حمایت از اقلیت‌های مذهبی میانمار در سازمان مللبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، مجمع عمومی سازمان ملل، امروز شنبه، پیش‌نویس قطعنامه حمایت از حقوق پناهندگان مسلمان روهینگیا و سایر اقلیت‌های مذهبی میانمار را با ۱۳۴ رأی موافق، ۲۸ ممتنع و ۹ مخالف به تصویب رساند.

در قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل آمده است که از تداوم مستمر انتشار اخبار نقض حقوق بشر و قانون انسان دوستانه بین‌المللی در میانمار علیه مسلمانان روهینگیا و سایر اقلیت‌های مذهبی در کاشین، راخیت و شان، به شدت ابراز نگرانی می‌کند و تمامی این نقض‌ها و تجاوز هولناک به حقوق بشر را در میانمار محکوم می‌کند.

اقلیت مسلمان روهینگیا که بر اساس آمار‌های سال ۲۰۱۲، جمعیتی ۸۰۰ هزار نفری دارند در ولایت آراکان (راخین) در غرب میانمار زندگی می‌کنند.

از سال ۲۰۱۲ که میانمار ۱۰۰ هزار نفر از اقلیت روهینگیا را مجبور کرد از خانه‌های خود فرار کنند و به سمت بنگال فرار کنند شمار بسیار زیادی از آنان در اردوگاه‌های آوارگان در بنگلادش زندگی می‌کنند و در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند.

سازمان ملل در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد مسلمانان روهینگیا یکی از گروه‌های مذهبی است که بیشترین ظلم در جهان علیه آنان به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار