دبیر اجرایی جشنواره ارگوکاپ ایرانیان گفت: جشنواره ارگوکاپ ایرانیان برای نخستین بار در این استان بر گزار می‌شود.

برگزاری نخستین جشنواره ارگوکاپ ایرانیان در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ندا مهدوی، دبیر اجرایی جشنواره ارگوکاپ ایرانیان با بیان اینکه این جشنواره یک روزه در ۲۸ فروردین سال ۹۹ در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا برگزار خواهد شد، گفت: جشنواره ارگوکاپ ایرانیان با هدف شناخت اقشار مختلف جامعه از ارگونومی، تشویق و ترغیب آن‌ها برای یافتن بهبود‌های ارگونومیک اثر بخش در محیط کاری و زندگی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه جشنواره ارگوکاپ ایرانیان برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود، افزود: آموزش و درونی ‎سازی ارگونومی در محل زندگی و کار اقشار مختلف جامعه، یافتن راهکار‌های ساده، خلاقانه و ارزان به منظور اهداف ارگونومی و معرفی آن‎ها برای استفاده دیگران و بهبود سلامت جسمی و روانی اقشار مختلف جامعه از طریق راهکار‌های ارگونومی از دیگر اهداف جشنواره است.

دبیر اجرایی جشنواره ارگوکاپ ایرانیان افزود: تمامی افراد جامعه شامل خانم ‎های خانه ‎دار، دانش ‎آموزان، کارمندان، کارگران، دانشجویان، پژوهشگران، اساتید که برای از بین بردن ریسک ‎فاکتور‌های ارگونومیک در محل کار و زندگی خود راهکاری را یافته و آن را پیاده کرده‎اند، می ‎توانند در رقابت‎ های این جشنواره شرکت کنند.

مهدوی درباره نحوه شرکت در جشنواره بیان کرد: شرکت کنندگان باید در سایت جشنواره به آدرس IR.ErgoCup.umsha.ac.ir نام نویسی کرده سپس با پر کردن اطلاعات و مستندات لازم راهکار خود را برای جشنواره ارسال کنند همچنین اطلاعات تکمیلی برای شرکت در جشنواره در سایت، صفحه اینستاگرامی و کانال تلگرامی جشنواره اطلاع رسانی می‌شود.

او با بیان اینکه جشنواره ارگوکاپ در چهار محور برگزار می‌شود، افزود: راهکار‌های ساده، ارزان و خلاقانه به منظور اهداف ارگونومی، راهکار‌های مدیریتی، سازمانی و مشارکتی به منظور اهداف ارگونومی، محصولات دارای طراحی ارگونومیک به منظور اهداف ارگونومی، طراحی سایت‎ها، نرم‎افزار‌ها و اپلیکیشن ‎های ارگونومیک در راستای اهداف ارگونومی جزء محور‌های جشنواره هستند.

این دانشجوی دکتری ارگونومی درباره نحوه داوری جشنواره گفت: پنج معیار نوآورانه، ساده، مقرون به صرفه بودن، کاهش ریسک و کیفیت و نحوه ارائه برای داوری آثار در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.