افزایش صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۳۹۹ هزار تن کالا در سال جاری از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اسماعیل حسینی مدیرکل گمرکات استان مرکزی اظهار داشت:یک میلیون و ۳۹۹ هزار تن کالا در سال جاری از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد که از نظر وزنی ۲۴ و به‌ لحاظ ارزش ۲درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

او افزود: این کالا‌ها به ارزش ۷۶۰ میلیون و ۵۹ هزار دلار از گمرکات استان مرکزی به مقصد۸۰ کشور جهان صادر شده‌است.

حسینی ادامه داد: انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، آبمیوه و رانی، پلی‌اتیلن سنگین، تینر فوری، پلی‌اتیلن سبک خطی، شیشه، انواع بلور و پلی‌پروپیلن از جمله عمده کالا‌های صادر شده از گمرکات این استان به خارج از کشور بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ۱۳۳ هزار و ۶۸۷ تن کالا به ارزش ۳۴۸ میلیون و ۷۱۳ هزار دلار امسال به استان مرکزی وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی هشت و به‌ لحاظ ارزش ۲۶ درصد رشد دارد.


بیشتر بخوانید: تراز مثبت تجاری استان مرکزی بالای ۵۰ درصد است 


حسینی ادامه داد: ماشین‌آلات و اجزای و قطعات صنعتی، پاکت آبمیوه، مواد اولیه بسته‌بندی، کویل آلومینیومی، در قوطی آسان بازشو آلومینیومی، کمپرسور، پوره، خودرو سواری، مونو پروپیلن گلایکول و خط تولید ویفر سیلیکون عمده کالا‌های وارد شده به استان در سال جاری بوده است.

او گفت: این کالا‌ها از ۵۴ کشور جهان به استان مرکزی وارد شده و اغلب آن‌ها برای حوزه تولید و مواد اولیه بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: ۴۹۹ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۹۵۲ میلیارد و ۵۷۱ میلیون ریال امسال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که شمار این پرونده‌ها از نظر ارزش و تعداد به ترتیب ۲۳۶ و ۶۱ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

حسینی تصریح کرد: جرثقیل، کودشیمیایی، لوازم یدکی خودرو، پارچه، لوازم خانگی غیربرقی و برقی، سم کشاورزی، پوشاک و ماینر از جمله کالا‌های قاچاق کشف شده در گمرکات استان بوده است.

او افزود: گمرکات استان مرکزی امسال یک‌هزار و ۲۹۹ میلیارد و ۷۹۴ میلیون ریال درآمد ملی و استانی کسب کرده و میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی امسال یک‌هزار و ۳۴۸ میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۱ درصد افزایش یافته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب‌های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.