کاهش حاشیه نشینی و جرم با توانمند سازی جوامع روستایی

رییس دادگستری زرند با بیان اینکه توانمند سازی روستاییان در کاهش حاشیه نشینی و پیشگیری از وقوع جرم، مؤثر است، از اجرای طرح توانمند سازی جوامع روستایی خبر داد.

کاهش حاشیه نشینی و جرم با توانمند سازی جوامع روستاییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت الاسلام محمود محمدی رییس دادگستری شهرستان زرند با بیان اینکه توانمند سازی جوامع روستایی در کاهش حاشیه نشینی و جرم نقش مؤثری دارد، افزایش جرم و انحرافات را از جمله آثار مخرب و مضر حاشیه نشینی عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی این شهرستان در راستای پیشگیری از وقوع جرم با همکاری سایر ادارات، طرح توانمند سازی جوامع روستایی را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس دادگستری زرند در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند با بیان اینکه در شرایط امروزی رابطه تنگاتنگ آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی با حاشیه نشینی و مهاجرت گره خورده و مسلم شده است، افزود: حاشیه نشینی مقوله‌ای چند وجهی است که می‌تواند در اکثر مواقع، زمینه ساز آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی باشد.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه افزایش جرم و انحرافات از جمله آثار مخرب و مضر حاشیه نشینی است، گفت: جوامع روستایی و روستاییان، تولیدگرانی هستند که متأسفانه به علت کمبود امکانات در روستاها، ناگزیر به مهاجرت و گسترش حاشیه نشینی در شهر‌ها شده اند.

او افزود: روستای دشتخاک زرند، یکی از بزرگترین روستا‌های شهرستان است که علاوه بر تولیدات روستایی دارای محصول صادراتی زعفران است که پیشگیری از مهاجرت روستاییان این منطقه، علاوه بر بحث پیشگیری از وقوع جرم، می‌تواند گام مؤثری در مسیر حمایت از تولید و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز بردارد.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زرند تصریح کرد: شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند در سطح استان دارای رتبه برتر است که با اجرای طرح‌های مختلف پیشگیری از جرم در سطح شهرستان، بسیار موفق عمل نموده و رضایت عمومی را درپی داشته است.

او اظهار امیدواری کرد: اجرای طرح توانمندسازی روستاییان، مانند سایر طرح‌ها در جهت پیشگیری از مهاجرت روستاییان مفید واقع شود.

روستای دشتخاک شهرستان زرند، پایلوت طرح توانمندسازی جوامع روستایی با هدف پیشگیری از مهاجرت بی رویه و نامتعارف در مناطق حاشیه نشینی انتخاب شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار