فرصت ثبت‎نام دوباره مسکن ملی برای ایلامی‎ها فراهم می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از ثبت نام دور دوم مسکن ملی در این استان خبر داد و گفت: بعد از پایش اطلاعات و حذف متقاضیانی که فاقد شرایط هستند، ثبت نام مجدد امکان پذیر می‌شود.

فرصت ثبت‎نام دوباره مسکن ملی برای ایلامی‎ها فراهم می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ علی اصغر کاظمی اعلام کرد : زمان ثبت نام در طرح مسکن ملی از ساعت ۱۰ صبح ۱۹ آذرماه آغاز و در کمتر از چند ساعت ظرفیت ثبت نام در ایلام به اتمام رسید.

او با بیان اینکه ممکن است بخشی از ثبت نام کنندگان در مرحله اول طرح مسکن ملی از شرایط لازم برخوردار نباشند، افزود: هم اکنون شرایط ثبت‌نام کنندگان توسط کارشناسان این اداره کل بر اساس قانون ساماندهی مسکن در حال پالایش و بررسی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام یادآور شد: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود تا پیش از پایان سال جاری، فرصت مجددی برای ثبت‌نام دیگر افراد واجد شرایط فراهم شود که فراخوان آن بعد از بررسی‌های لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهد شد.

کاظمی همچنین ساخت واحد‌های مسکونی این طرح در استان را به صورت آپارتمان عنوان کرد و ادامه داد: متاهل بودن، نداشتن خانه توسط خود و همسر، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح است.

او با بیان اینکه زمین این واحد‌ها نیز امسال قیمت گذاری می‌شود و پس از گذشت ۲ سال، در اقساط ۳۶ ماهه از متقاضیان دریافت می‌شود، گفت: پس از اتمام ثبت‌نام و پالایش متقاضیان، اراضی موردنیاز طرح در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت تا نسبت به ساخت واحد‌های طرح مسکن ملی اقدام شود.

با آغاز ثبت نام طرح مسکن ملی برنامه ریزی لازم برای احداث پنج هزار و ۴۹۲ واحد طرح مسکن ملی در استان ایلام انجام شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۳۸ واحد از محل بازآفرینی شهری، یک هزار و ۶۷۳ واحد از منابع سازمان ملی زمین و مسکن و یک هزار و ۲۸۱ واحد نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می‌شود.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهر‌های کوچک ساخته می‌شود.

متاهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تامین هزینه ساخت و نیز فاقد مالکیت مسکونی بودن از سال ۱۳۸۴ به بعد از جمله شرایط مورد نیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.

استان ایلام با ۱۰ شهرستان ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ه

 

برچسب ها: مسکن ، راه و شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.