موتور سواران زیر ذره بین مقررات

موتور سواران آذربایجان شرقی زیر ذره بین مقررات قرار می‌گیرند.

موتور سواران زیر ذره بین مقرراتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،موقری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی در نشست بررسی قوانین و مقررات موتوسواران و موتور سیکلت‌ها در استان گفت: امروز نداشتن سند مالکیت. موتورسیکلت‌های غیر استاندار کیف قاپی‌ها توسط موتورسواران. مشکلات وارد کنندگان موتورسواران از جمله مواردی هست که موتورسیکلت‌ها را در جامعه به معضل تبدیل کرده است.

او افزود: دادگستری پیشنهاداتی در قالب دستورالعمل‌ها و برنامه‌های اجرایی دارد که با هماهنگی پلیس و نهاد‌های مربوطه این قوانین را به طور جدی در مورد موتورسیکلت‌ها اجرایی خواهد کرد.

موثری گفت: صدور پلاک طبق قوانین. راه اندازی سامانه ثبت موتور‌های توقیفی. پلاک‌های مخدوش. استفاده الزامی از کلاه ایمنیالزام داشتن گواهی نامه و داشتن بیمه و جایگزینی موتور‌های استاندارد از جمله مواردی هست که باید جدی گرفته شود.

سرهنگ منفرد رئیس پلیس راهور استان هم در این نشست گفت در ۹ ماه گذشته ۴۷نفر یعنی ۳۰ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات مربوط به موتور سیکلت است.

او افزود: در این مدت ۱۵۸فوتی در تصادفات داشتیم که ۴۷نفر آن‌ها در موتورسواران بوده است.

منفرد گفت:در تصادفات جرحی خسارتی و فوتی موتورسیکلت‌ها ۱۹۵۳مورد در ۹ماهه بوده که ۱۹درصد تصادفات را به موتور‌ها اختصاص داده است.

اوافزود: همچنین در این مدت ۱۲۸۷فقره تخلف توسط موتورسواران هم اتفاق افتاده که برخورد کرده ایم.

اوادامه داد با توجه به آمارمطرح شده باید قوانین و مقررات برای موتورسواران جدی گرفته شود. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.