جشنواره شکرگزاری برداشت گل نرگس در خوسف

فرماندار خوسف گفت: چهارشنبه هفته جاری جشنواره شکرگزاری برداشت گل نرگس در خوسف برگزار می‌شود.

شفیعی فرماندار خوسف  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: سومین جشنواره شکرگزاری برداشت گل نرگس چهارشنبه این هفته در شهر خوسف برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه برگزاری جشنواره شکرگذاری برداشت گل نرگس با وجود اعتبارات کم در خور و شان نرگس کاران نیست، افزود: نیاز است مزرعه الگویی و دبیرخانه دائمی گل نرگس راه اندازی شود.

شفیعی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید در جهت برگزاری جشنواره شکرگزاری برداشت گل نرگس شهرستان را حمایت کند چرا که این جشنواره با استقبال بی نظیر مرم و مسئولان مواجه است.

فرماندار خوسف با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های کشاورزان نرگس کار بیمه گل است، افزود: هنوز مصوبه‌ای برای پوشش بیمه‌ای گل نرگس نداشته ایم و این مهم باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی در راستای کاهش خسارت به کشاوزان مرتفع شود.

او با اشاره به اینکه لگوی ثبت شده گل نرگس داریم، گفت: باید دبیرخانه دائمی گل نرگس شکل بگیرد؛ چراکه تا کنون هیچ کمیته و کارگروهی برای نرگس کاران تشکیل نشده است.

 رضوی، رئیس جهاد کشاورزی خوسف هم خواستار راه اندازی مزارع الگویی کشت گل نرگس شد و تصریح کرد: گل نرگس برای گل دهی یک دوره سه ساله را طی کند، لذا تسهیلات اعطایی باید با تنفس بالا به نرگس کاران پرداخت شود.

رئیس جهاد کشاورزی خوسف افزود: وزارت جهاد کشاورزی اصل بیمه گل نرگس را پذیرفته و هم اکنون وزارت جهاد کشاورزی در حال ارزیابی مولفه‌های آسیب پذیری گل نرگس است که امیدواریم در سال آینده محقق شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار