غذاهای که نباید دوبار گرم شوند

رئیس انجمن تغذیه استان البرزگفت:گرم کردن برخی غذاها برای بار دوم مضر است.

غذاهای که نباید دوبار گرم شوندفرزانه باقر زاده ،رئیس انجمن تغذیه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: بعضی از مواد غذایی می توانند برای ما خطرناک باشند. اما واقعیت این است که بعضی از مواد غذایی در اثر گرم شدن مجدد، تغییر ماهیت داده و ارزش غذایی شان تغییرات اساسی می دهند.

باقرزاده افزود :چغندرحاوی نیترات است که با گرم کردن به نیتریت تبدیل شده و برای بدن بسیار مضر است.

او گفت:ساختار پروتئینی مرغ  و قارچ بعد از گرم کردن مجدد، تغییر می کند و منجر به مشکلات گوارشی می شود، لذا بهتر است آن را به صورت سرد میل کنید و یا اگر هم ترجیح می دهیدکه گرم باشد، بهتراست که روی حرارت کم، گرم شود.

رئیس انجمن تغذیه البرز افزود:سیب زمینی اگر مجددا گرم شود نه تنها ارزش تغدیه ای آن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند بلکه برای بدن، سمی است.

باقر زاده گفت:گرم کردن مجدد اسفناج بسیار خطرناک چون حاوی درصد بالایی از نیترات که اگر دوباره گرم شود به نیتریت تبدیل می شودخطر ابتلا به سرطان را به همراه دارد.

او افزود : خطر گرم کردن مجدد تخم مرغ بسیار بالا است زیرا در اثر قرار گرفتن حرارت مجدد، سمی می شود.

رئیس انجمن تغذیه البرز گفت :کرفس هم حاوی نیترات بوده که اگر دوباره گرم شود به نیتریت تبدیل می شود. اگر هم مجبور هستید که غذای حاوی کرفس را دوباره گرم کنید، کرفس های آن را خارج کنید تا حرارت دوباره نبیند.

انتهای پیام/ ر.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.