ملی پوش تیراندازی ایران:

تیم ملی تیراندازی در رشته خفیف مشکل فشنگ دارد

کرم زاده گفت: با فشنگ خالی تمرین می‌کنیم، با این شرایط فقط درجا می‌زنیم.

تیم ملی تیراندازی با تفنگ بادی مشکل فشنگ داردفاطمه کرم زاده عضو تیم ملی تیراندازی در رشته تفنگ بادی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: در کودکی به ورزش‌های جنگی مانند تیراندازی و شمشیر بازی علاقه‌مند بودم، اما باتوجه به اینکه در استان بوشهر زندگی می‌کردم و این استان شمشیربازی نداشت به تیراندازی روی آوردم.

او افزود: سال ۱۳۸۹ وارد رشته تیراندازی شدم. مادرم همیشه برای تمرینات با من همراه بود. به دلیل پیگیری‌های خانواده و پشتکاری که داشتم توانستم اولین مدال نقره جهانی را کسب کنم.

کرم زاده با بیان اینکه در اردو‌های تمرینی جهت آمادگی برای شرکت در مسابقات المپیک توکیو ۲۰۲۰ حضور دارد، گفت: اردو‌های تمرینی تیم شروع شده و تمریناتمان را در ۲ ماده بادی و خفیف زیر نظر الهام هاشمی سرمربی تیم تیراندازی با تفنگ بادی و مربی‌ها در ورزشگاه آزادی انجام می‌دهیم.

او افزود: خوشبختانه بابت ساچمه مشکلی نداریم، اما در تمرین با فشنگ در ماده خفیف خیلی کم فشنگ می‌زنیم و کمبود فشنگ داریم.

کرم زاده ادامه داد: برای رفتن به اردو‌های برون مرزی اقدام کرده ایم. البته با توجه به تعطیلات سال نو میلادی زمان رفتن ما عقب افتاده و فدراسیون در تلاش است تا ما را به این اردو‌ها اعزام کند.

او با اشاره به مسابقات پیش رو گفت: در گذشته در مسابقات آسیایی یا قهرمانی جهان که هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شد شرکت می‌کردیم، اما در حال حاضر قصد داریم در تمامی مسابقات که قبل از المپیک برگزار می‌شود شرکت کنیم.

عضو تیم ملی تیراندازی در رشته تفنگ بادی با اشاره به اینکه در مسابقات کسب سهمیه المپیک که در قطر برگزار شد موفق به کسب چهارمین سهمیه المپیک شد افزود: خیلی تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در المپیک موفق شویم، اما امکانات زیادی نداریم که بتوانیم به آن حدی که بخواهیم برسیم مثلا با فشنگ خالی زدن فقط درجا می‌زنیم و باعث می‌شود که افت نکنیم و در پیشرفتمان هیچ تاثیری ندارد.

او ادامه داد: مرداد ماه سال آینده در مسابقات المپیک توکیو ۲۰۲۰ شرکت می‌کنم و امیدوارم بتوانم مدال طلا را به دست بیاورم.

کرم زاده با پاسخ به این سوال که تا چه زمانی به ورزش حرفه‌ای خود ادامه می‌دهد گفت: اگر در المپیک مدال کسب کنم دیگر در مسابقات آینده شرکت نمی‌کنم و قصد دارم بیشتر در زمینه آموزش و تفریح به این رشته بپردازم و جا را برای علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقات این رشته باز کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار