حفظ حق و حقوق موقوفات خط قرمز سازمان اوقاف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه حفظ حق و حقوق موقوفات خط قرمز سازمان اوقاف است، گفت: اوقاف به‌صورت جدی با موقوفه‌خواران برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ببا اعلام اینکه حفظ حق و حقوق موقوفات خط قرمز سازمان اوقاف است، گفت: اوقاف به‌صورت جدی با موقوفه‌خواران برخورد می‌کند و هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد ذره‌ای از حق یک موقوفه تضییع شود.

او افزود:حفظ و حراست از موقوفات یک وظیفه شرعی و قانونی به‌شمار می‌رود که بر عهده متولی موقوفه است که در این راستا حفظ حق و حقوق موقوفات در بخش موقوفات متصرفی اداره اوقاف و در بخش موقوفات غیر متصرفی متولی موقوفه که از سوی واقف انتخاب گردید، است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اجرای امینانه نیت واقف را وظیفه شرعی و قانونی اوقاف و متولیان موقوفات دانست و گفت: وقف هیچ‌گاه قابل فروش نیست و اوقاف در این زمینه با جدیت ورود کرده و اجازه نمی‌دهد کسی به اموال موقوفه دست‌درازی کند.

حیدری با بیان اینکه اوقاف با موقوفه‌خواران مماشات نمی‌کند، افزود: نباید بگذاریم ذره‌ای از حق و حقوق موقوفات از سوی سودجویان ضایع شود و در این راستا اوقاف از نهاد‌های قضائی در برخورد با موقوفه‌خواران حمایت می‌کند.

او گفت: وقف میراث گرانبهایی است که از گذشتگان به ما ارث رسیده و باید این موقوفات را به نسل‌های بعدی خود تحویل دهیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار