وزارت خارجه چین بر روابط پایدار با روسیه تاکید کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: روابط بین چین و روسیه یکی از با دوام‌ترین روابط در جهان در سال ۲۰۱۹ باقی مانده است و در آینده نیز توسعه خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) در نشستی خبری در پاسخ به سؤالی درباره چشم انداز همکاری‌های دوجانبه پکن و مسکو در سال آینده گفت: امسال گرامیداشت هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین چین و روسیه است. تحت رهبری راهبردی شی جینپینگ، رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روابط دوجانبه و همکاری و شراکت راهبردی دو کشور وارد دوره جدیدی شده است. روابط بین چین و روسیه از بادوام‌ترین و پایدار‌ترین روابط در جهان است.

او همچنین ابراز امیدواری کرد چین به تلاش خود برای ایجاد روابط شکوفا با روسیه در سال آینده ادامه دهد.

شوانگ خاطرنشان کرد: ما کار‌های مشترک زیادی برای انجام دادن داریم. مسیر می‌تواند طولانی باشد، اما ما گام به گام به سمت هدف حرکت خواهیم کرد. ما به همکاری خود ادامه خواهیم داد تا توافق‌های به دست آمده میان سران خود را عملی کنیم و به هماهنگی‌های راهبردی و ارتباطات برای حافظت از منافع مشترک، حفظ صلح و امنیت جهانی و نیز به ارمغان آوردن تصمیمات عاقلانه‌تر و صحیح‌تر به این جهان ادامه دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار