هنرمندان استان بوشهر ۳۰ اثر خوشنویسی براساس وصیتنامه شهدای استان خلق کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارگاه آفرینش و خلق آثار خوشنویسی با عنوان «خط سرخ» با حضور خوشنویسان برجسته استان بوشهر از جمله عباس سلامی زاده، عبدالرحیم شاه حسینی، سیدعبدالحسین هاشمی، احمد جهاندیده، علی تاسا، محمد عباسی، محمد معصومی، اسماعیل کاظمی، اصغر بردخونی و طاهره تمیمی برگزار شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در این کارگاه گفت: در این کارگاه ۱۰ تن از خوشنویسان برجسته شهرستان‎های استان شرکت کردند که همزمان وصیتنامه شهدای استان مطالعه شد و ۳۰ اثر خوشنویسی از وصایای شهدای استان بوشهر خوشنویسی شد.

امید پارسایی فر با اشاره به برگزاری کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر در ۲۵ دی، افزود: موضوع این آثار خوشنویسی متناسب با محتوا کنگره شهدا و ماموریت‌های حوزه هنری برای پاسداشت و تجلی ایثار و مقاومت با محور وصیت‌نامه شهدای استان و مفاهیم شهادت و جلوه‎های مقاومت انتخاب شد.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر ادامه داد: خوشنویسی هنر برجسته و اصیل اسلامی است که حوزه هنری انقلاب اسلامی رسالت خود را تقویت، معرفی و نشر این هنر می‌داند.

محمد عباسی، هنرمند خوشنویس گناوه‌ای و فوق ممتاز خط ثلث هم گفت: حسن برگزاری این گونه کارگاه‌ها، گرد آمدن گروهی از خوشنویسان و تبادل نظر و انتقال تجربیات است.

او با اشاره به موضوع کارگاه اشاره کرد: کتابت پیام شهدا، زینت بخش هر اثر و ابزار بسیار خوبی برای انتقال پیام به جوانان امروز است.

اسماعیل کاظمی هنرمند خوشنویس بوشهری نیز بیان کرد: آثار تولید شده در این کارگاه نمادی از هنر متعهد را جلوه گر بود. هر هنرمندی در قبال شهدا وظیفه دارد فرهنگ شهید و شهادت را به نحو خوبی انتقال دهد.

عبدالرحیم شاه حسینی هنرمند خوشنویس برازجانی و راه یافته به جشنواره بین المللی ثلث نویسان جهان اسلام نیز گفت: پیام شهدا باید به مردم منتقل شود و چه فکر خوبی که خوشنویسان با خط خود این پیام را به زیبایی منتقل کنند.

مدرس انجمن خوشنویسان برازجان هم در این کارگاه گفت: رسالت هر هنرمند است که هنر را در راستای انقلاب اسلامی به پیش ببرد و چه بهتر که این مسیر راه شهدا باشد.

احمد جهان دیده افزود: برگزاری این کارگاه‌ها در اماکن عمومی در اشاعه فرهنگ و هنر اسلامی نقش بسزایی دارد و آثار می‌تواند به صورت کتابچه یا تصویری عرضه شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.