۱۰ شب خاطره گویی رزمندگان نیروی دریایی برگزار شده است

معاون منابع انسانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: با هدف ترویج و زنده نگه داشتن یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیروی دریایی ۱۰ شب خاطره گویی امسال در کشور برگزار شده است.

۱۰ شب خاطره گویی رزمندگان نیروی دریایی برگزار شده استدریادار دوم رحیم قیطاسوند در شب خاطره گویی رزمندگان عملیات مروارید در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر بیان کرد: تلاش شده این گونه برنامه‌ها بیشتر در مراکز آموزشی و و رزمی نیروی دریایی برگزار شود تا جوانان امروز از تجربه‌ها و رشادت‌های رزمندگان دیروز آگاه شوند.

او با اشاره به اقتدار نیروی دریایی در مرز‌های بین المللی، گفت: مدال افتخاری که رهبر انقلاب به نیروی دریایی داده اند و از این نیرو به عنوان نیرویدریایی راهبردی یاد کرده‌اند نشان دهنده جایگاه و اهمیت این نیروست.

معاون نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: با اقتدار از مرز‌های کشور دفاع می‌کنیم و هم اکنون ناوگروه ۶۵ این نیرو در تنگه باب باب المندب و دریای سرخ حضور دارد و از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کشور مقابل دزدان دریایی حفاظت می‌کند.

در این مراسم مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری نیز درباره  آثار شهدا به خصوص شهدای نیروی دریایی در کشور گفت: تا کنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ کتاب در زمینه ادبیات دفاع مقدس منتشر شده است که شاید بخش قابل توجهی از آن‌ها به سیره و زندگی شهدا اختصاص دارد.

محمد قاسمی پور افزود: به عنوان تکلیف و رسالت فرهنگی، باید به بازشناسی و بازخوانی زندگی شهدا بپردازیم و نشر این آثار گرانقدر که بتواند باعث شناخته شدن شخصیت شهدای ارزشمند دفاع مقدس باشد، برای ارتقا فرهنگی نسل جوان ضروری است.

او ادامه داد: در این زمینه هر ساله شاهد انتشار آثار متعددی هستیم و امیداریم با برنامه ریزی، این آثار هر چقدر قوی تر، تاثیرگذار‌تر و هنرمندانه‌تر تنظیم و تالیف شود.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر نیز گفت: یکی از اقدامات مهم حوزه‌های هنری انقلاب اسلامی در کشور، حفظ، ثبت و نشر خاطرات حماسه سازان عرصه دفاع مقدس است.

امید پارسایی فر افزود: در این زمینه یک تفاهمنامه ملی با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امضا شده است که بر اساس آن حوزه هنری انقلاب اسلامی در کل کشور وظیفه ثبت و ضبط حماسه سازان نیروی دریایی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران را دارد.

او با اشاره به برگزاری شب‌های خاطره بیان کرد: با توجه به اینکه حوزه هنری انقلاب اسلامی، ستاد و مرکز تخصصی برگزاری شب‌های خاطره در  کشور است بر این اساس در استان بوشهر شب خاطره با موضوع حماسه «عملیات مروارید» برگزار کردیم.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به تعداد آثار هنری منتشر شده درباره با شهدای نیروی دریایی گفت: در حوزه هنری انقلاب اسلامی در سپاه، بسیج، نیروی دریایی و زمینی آثار متعددی منتشر شده است و در حوزه هنری انقلاب اسلامی دو کتاب در خصوص عملیات مروارید و تکاوران گردان یکم چاپ و منتشر شده است.

او افزود: در گستره ملی، هم تا به امروز شاید بیش از ۳۰ کتاب منتشر شده است که این  آثار به عنوان کتاب‌های مرجع و قابل اعتماد در محافل دانشگاهی و حوزه دفاع مقدس بررسی می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر عنوان کرد: اکنون حوزه هنری استان بوشهر میزبان ۳۵ تن از پژوهشگران دفاع مقدس است که همه آن‌ها مامور هستند که در خصوص نیروی دریایی ارتش تحقیق کنند و آثار متنوعی را منتشر کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.