فرمانده لشکر ۱۹ فجر دوران دفاع مقدس گفت: یادواره شهدا، توجه جوانان را به هویت خودشان جلب و ما را از خواب غفلت بیدار می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار محمد نبی رودکی فرمانده لشکر ۱۹ فجر دوران دفاع مقدس در یادواره سرداران و ۶۷۰ شهید والامقام شهرستان دشتستان بیان کرد: همه ملت ایران زندگی مادی و معنوی خود را مدیون خون شهدا و ایثار جانبازان انقلاب اسلامی هستند.

او افزود: خانواده شهدا فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آن‌ها نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این کار، اجری بی‌پایان نزد خدای متعال دارد.

فرمانده لشکر ۱۹ فجر دوران دفاع مقدس ادامه داد: کار سخت و سنگین را شهدا انجام دادند و امروز نوبت ماست که برای رضای خدا، تقویت نظام، کشور و خشنودی ارواح طیبه شهدا گام برداریم.

رودکی گفت: پیروی از رهبر معظم انقلاب، انسجام، همدلی، پای انقلاب و ارزش‌های نظام ایستادن و اخلاص داشتن از انتظارات شهداست.

او هدف از برگزاری یادواره شهدا را انتقال فرهنگ شهید و شهادت به نسل جوان و نوجوان، عنوان و بیان کرد: با توجه به‌اینکه حضور جوانان و نوجوانان در یادواره شهدا پررنگ است مسئولان با برگزاری برنامه‌های جذاب زمینه حضور هرچه بیشتر این قشر در این برنامه‌ها را فراهم کنند.

فرمانده لشکر ۱۹ فجر دوران دفاع مقدس افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از اساسی‌ترین  ابزارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است .

فرمانده سپاه جوادالائمه شهرستان دشتستان هم گفت: با تامل در احوال شهدا متوجه می‌شویم همه آن‌ها شخصیت برجسته و بزرگی بودند و به همین علت هم، خدا آن‌ها را انتخاب کرد.

سرهنگ پاسدار نعمت‌الله غلامپور افزود: یکی از مشکلات ما در برگزاری یادواره‌ها این است که روش اندیشه‌ورزی را یاد نداده یا یاد نگرفته‌ایم و محفوظاتی را به مردم منتقل می‌کنیم در حالی که باید بینش‌ها تغییر یابد و تا وقتی بینش را تغییر ندهیم، مشکلات مردم پابرجاست.

او بیان کرد: اگر ما خود را خالصانه برای خدا تربیت کنیم، هم وظیفه خود را خالصانه انجام داده‌ایم و هم رضای خدا و شهدا را به دست می‌آوریم.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.