جشن میلاد حضرت زینب (س) در همایش پرستاران زرندیه

جشن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار در زرندیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) همایش جشن  روز پرستار با حضور پرستاران، رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرندیه در این شهرستان برگزار و در پایان این مراسم از پرستاران نمونه این شهرستان با اهدای لوح تقدیر از آن‌ها تجلیل شد.

جشن میلاد حضرت زینب (س) در همایش پرستاران زرندیه

حجت السلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان زرندیه در این مراسم ضمن تبریک ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) و نامگذاری این روز به نام پرستار گفت: اولین پرستاری که در اسلام شناسایی و شناخته شد حضرت زینب کبری (س) است.

حجت السلام ابراهیمی، با بیان روایتی از حضرت رسول اکرم (ص) و امام سجاد (ع) به عظمت و کار پرستاری اشاره کرد و افزود: کار پرستاری در واقع یک نوع عبادت محسوب می‌شود و خدمت کردن به بیماران از اجر و ثواب والایی برخوردار است.

او اضافه کرد: این افتخار پرستاران است که سالروز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار نامگذاری شده است و می‌طلبد پرستاران در حوزه کاری خود حضرت زینب (س) را الگو و اسوه کار خود قرار دهند.

امام جمعه شهرستان زرندیه ضمن قدردانی از زحمات و خدمات پرستاران بیان کرد: پرستاران در واقع با کار خود تکمیل کننده تلاش پزشکان هستند و نقش بسیار موثری را در توسعه سلامت جامعه دارند.

او همچنین با اشاره به به سخن حضرت امام خمینی (ره) دررابطه با اهمیت شغل پرستاری گفت: شغل پرستاری از شغل‌های بسیار شریف است که این مهم در ردیف عبادت‌های درجه اول قرار گرفته است.

حجت السلام ابراهیمی با بیان روایتی از حضرت محمد (ص) گفت: اگر کسی یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند او را با حضرت ابراهیم خلیل مبعوث می‌کند و از صراط همانند برقی عبور خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.