راه اندازی خانه های هلال در روستاهای استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از راه اندازی خانه های هلال در روستاهای استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر در بخش پیشگیری با رویکرد آموزش طرحی تحت عنوان خانه‌های هلال را آغاز کرده است.

او با بیان اینکه ۷۰ درصد تلفات در حوادث ناشی از خطای انسانی است، بیان کرد: در حال حاضر میزان آگاهی مردم نسبت به حوادث بسیار کم بوده و بر اساس مطالعات انجام شده در سال ۹۵ میزان آمادگی مردم ایران در برابر حوادث ۸.۳ درصد است که جای کار زیادی دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اضافه کرد: از این رو با توجه به سیل‌های اخیر در کشور و همچنین حادثه خیزی استان بحث آموزش‌های امدادی جز ضرورت‌های زندگی مردم است.

شهریاری یادآور شد: در طرح خانه‌های هلال به دنبال افزایش آگاهی عمومی مردم در زمینه نحوه برخورد با حوادث و آموزش‌های امدادی هستیم تا در نهایت در کاهش حوادث طبیعی و جاده‌ای نقش ایفا کنیم.

او با بیان اینکه در بحث ایجاد خانه‌های هلال با رویکرد داوطلبی و آموزش پای کار هستیم، افزود: در اجرای این طرح از ظرفیت داوطلبان استفاده کرده و تمام مربیان جز داوطلبان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بر لزوم نگاه ویژه دستگاه‌ها به هلال احمر تأکید کرد و گفت: این مجموعه پای کار‌ترین مجموعه در کنار حاکمیت بوده که در زمان بروز حوادث به عنوان نخستین گروه‌های پیش رو و ارزیاب در محل حادثه حضور می‌یابد.

آمادگی دهیاری‌ها برای راه اندازی خانه‌های هلال

فرماندار خوسف نیز در این دیدار با اعلام آمادگی برای راه اندازی خانه‌های هلال در روستاها، گفت: تمام دهیاری‌ها آمادگی دارند در این زمینه تفاهم نامه‌ای با هلال احمر منعقد و یک اتاق مختص خانه هلال در نظر بگیرند.

 شفیعی با بیان اینکه دهیاری هاموظف هستند از محل اعتبارات دهیاری تجهیزاتی در زمینه هلال احمر بخرند، بیان داشت: با این وجود در حال حاضر ۹۰ درصد از این افراد از آموزش‌های کافی برخوردار نیستند که نیاز است هلال احمر برای ارائه آموزش‌های هدفمند کمک کند.

بخشدار خوسف نیز در این دیدار با بیان اینکه بخش خوسف یک بخش حادثه خیز است، اظهار کرد: همچنین با توجه به فاصله زیاد پایگاه جاده‌ای ماژان از معدن قلعه زری و وجود روستا‌های صعب‌العبور در این منطقه در صورت بروز حادثه تنها پایگاه جاده‌ای این بخش پاسخگو نیست.

محمدی اضافه کرد: آمادگی داریم در سه دهستان براکوه، ماژان و قلعه زری اتاق‌هایی به عنوان اتاق بحران در اختیار هلال احمر قرار دهیم تا این اتاق‌های بحران برای واکنش سریع باشد.

او با تأکید بر اینکه وظیفه داریم به هلال احمر کمک کنیم و خودمان را عضو هلال احمر می‌دانیم، افزود: هر آنچه شما برای خانه‌های هلال نیاز دارید آمادگی داریم هر آنچه در اختیار ما است به شما کمک کنیم.

بنا بر این گزارش مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در ادامه سفر خود به شهرستان خوسف همراه رئیس بنیاد شهید این شهرستان، بخشدار ماژان با خانواده شهید علی حاجی پور و نجات گران پایگاه امداد و نجات بین شهری ماژان دیدار کردند.

همچنین در این سفر ۶۰ بسته لوازم‌التحریر بین دانش آموزان مدرسه روستای تقی آباد این شهرستان توزیع شد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.