افزایش توان عملیاتی نجاتگران عامل کلیدی در حوادث زمستانه

افزایش توان عملیاتی و سطح علمی نجاتگران را یکی از عوامل کلیدی و مهم در زمان حوادث احتمالی زمستانه در برابر سیلاب است.

 اسعدزاده، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، با تأکید بر باران‌های سیلابی نخستین فصل سال گفت: ماهیت رگباری باران، خشکسالی‌های چند ساله و عدم نفوذ پذیری خاک استان خطر وقوع سیل را افزایش می‌دهد.

او با بیان اینکه مقابله با خطرات سیل علاوه بر اقدامات فیزیکی اعم از ایجاد سد و سیل بند نیازمند تقویت بعد آگاهی بخشی جامعه است، افزود: همچنین توان نیرو‌های امدادی در هنگام وقوع حوادث اعم از سیل نقش عمده‌ای در کاهش بلایا و تلفات انسانی دارد.

اسعد زاده با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان طی ایام سال ویژه برنامه‌هایی در راستای افزایش توان مهارتی نیرو‌ها و نجاتگران انجام می‌دهد ،اظهار کرد: برگزاری دوره توان افزایی سیلاب ویژه نجات گران از جمله این برنامه‌ها بوده که همواره مد نظر جمعیت قرار دارد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در این راستا دوره توان افزایی سیلاب با حضور نجاتگران شهرستان خوسف و بیرجند در ۲۰ کیلومتری خوسف بیرجند در روستای سیوجان برگزار شده است، ادامه داد: در این توان افزایی ۴۰ نفر از نجاتگران آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

او اظهار کرد: این دوره توان افزایی در قالب سه کارگاه شامل کار با انواع موتور پمپ ها، سبک‌های عبور از رودخانه و کاربرد طناب در عملیات سیلاب برگزار شده است.

اسعد زاده افزایش توان عملیاتی و سطح علمی نجاتگران را یکی از عوامل کلیدی و مهم در زمان حوادث احتمالی زمستانه در برابر سیلاب دانست و افزود: ارتقا سطح علمی و توان عملیاتی نیرو‌های امدادی مستقر در پایگاه‌های امدادی از جمله اهداف برگزاری این دوره بوده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه سیل از جمله پدیده‌های طبیعی بوده که هر ساله جان عده‌ای از هم وطنان را می‌گیرد، اظهار کرد: از شهروندان خواستاریم در هنگام بارندگی‌های شدید از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیر‌های سیلابی جدا خودداری کنند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.