نقش پر رنگ خوشه های صنعتی در توسعه صنایع

معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خوشه‌ها را عامل مهمی برای اشتغال، توسعه واحد‌های صنعتی و فضای کسب و کار دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بازدید از کارگاه‌های خوشه جواهرات در مشهد مقدس گفت: فعالیت خوشه‌های صنعتی در بنگاه‌های کوچک و متوسط باعث افزایش صادرات شده و توسعه آن‌ها اثرات بیشتری در بحث صادرات و نوآوری محصول خواهد داشت.
او گفت: قابلیت‌های فراوان خوشه‌های صنعتی مولد تولید و اشتغال بوده و خوشه‌های توانمند الگویی موفق برای خوشه‌های جدید هستند.

صالحی نیا ادامه داد: یکی از مدل‌های توسعه‌ای که سازمان متولی آن بوده خوشه‌های صنعتی است و هم اکنون بیش از  ۱۷۰ خوشه مطالعات امکان سنجی آن انجام شده است که از این تعداد ۳۶ خوشه در مراحل مطالعات شناختی و یا پیاده سازی هستند و ۹۹ خوشه فرآیند پیاده سازی مدل توسعه خوشه‌ای برای آن‌ها خاتمه یافته است .
 

نقش خوشه های صنعتی

مسعود مهدی زاده مقدم رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برای توسعه بیشتر اقتصادی واحد‌های صنعتی و تولیدی  چند رویکرد مهم را برنامه ریزی کردیم که یکی از مهمترین‌ها خوشه‌های صنعتی و استفاده از تمام ظرفیت آن‌ها برای صنایع کوچک و متوسط است.

مهدی زاده مقدم، افزود: خوشبختانه روندی که در خوشه‌های صنعتی داریم زمینه ساز توسعه و افزایش صادرات غیرنفتی شده است.


 
انتهای پیام//م.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.