طی سه ماه گذشته؛

تشکیل دو پرونده تخلف مربوط به خبازی در بانه

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بانه گفت:در سه ماه اخیر ۱۵ گشت مشترک از صنف خبازی‌ها انجام شده و ۲ پرونده نیز برای متخلفین این شهرستان تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری بانه در کارگروه آرد و نان شهرستان گفت: تنها چهار مورد از نمونه آزمایش شده نان با استاندارد‌های بهداشتی مطابق داشت لذا باید برای کاهش میزان نمک در نان به صورت جدی اقدام کرد تا سلامت شهروندان با خطر مواجه نشود.

اسماعیل محمدی میزان با اشاره به اینکه میزان نمک در نان نسبت به سنوات گذشته کاهش داشته است، تاکید کرد: این فرآیند بخاطر دوره‌ها و جلسات آموزشی توجیهی برگزار شده برای خبازان است.

وی گفت: یکی مصوبات کارگروه آرد و نان حذف کیسه‌های پلاستیکی و جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای برای نگهداری و بسته‌بندی نان است که تاکنون این طرح به صورت جدی اجرا نشده در حالیکه باید همه خباز‌ها در این خصوص اقدام کنند چرا که استفاده از کیسه پلاستیکی غیر بهداشتی است و مصرف کنندگان را با خطر ابتلا به انواع بیماری مواجه می‌کند.

معاون فرماندار بانه ادامه داد: نانوایی‌ها بدون اجازه و اطلاع به اتحادیه صنفی و کارگروه آرد و نان حق ندارند واحد‌های خود را تعطیل کنند.

معاون غله و شرکت مادر بازرگانی کردستان نیز در این جلسه گفت: سرانه مصرف آرد در کردستان به ازای هر نفر ۶ کیلوگرم است و بر اساس آمار جمعیتی، شهرستان بانه ۷۶۷ تُن آرد شهری و ۴۳۰ تُن آرد روستایی سهمیه دارد.

شکرالله اسماعیلی افزود: سهمیه آرد مصرفی شهرستان بانه یک هزار ۲۰۰ تُن در ماه است و سرانه آرد مصرفی در شهرستان نیز با هفت کیلو و ۵۳۰ گرم از میانگین سرانه مصرف در استان بیشتر است.

وی اظهار داشت: علاوه بر سهمیه آرد یارانه‌ای خباز‌های شهرستان، ۴۰ واحد که شامل ۱۴ واحد بربری، هفت واحد نان‌های سنتی، هشت واحد سنگک پزی، ۹ واحد لواش و ۲ واحد نان فانتزی است نیز سهمیه آرد نیمه یارانه‌ای دارند که سهمیه آن‌ها ۱۸۲ تُن در ماه است.

بایزید حسینی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بانه نیز در سخنانی گفت: در سه ماه اخیر ۱۵ گشت مشترک از صنف خبازی‌ها انجام شده و ۲ پرونده نیز برای متخلفین تشکیل شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.