رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با روی کار آمدن ترامپ، فشار حداکثری به کشور ما تحمیل شد که در طول تاریخ سراغ نداریم برای یک ملت چنین اتفاقی افتاده باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین شامگاه پنج‌شنبه در مراسم دومین سالگرد شهادت مدافع امنیت، شهید سجاد شاهسنایی اظهار کرد: ملت ایران یک تمایز برجسته با سایر ملت‌های دنیا دارد که در ۴۰ سال گذشته در مقابل چشمان مردم دنیا می‌درخشد و آن تفاوت این است که بار دیگر به تأسی از حادثه بزرگ عاشورا و فداکاری امام حسین (ع) برای نجات اسلام، شهادت، ایثار و فداکاری زنده شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: حدود ۴۰ سال است که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسیده است و این موضوع ملت ما را بین ملت‌های دنیا متمایز کرده و این مسأله در جای خود نیاز به تأمل و تعمق دارد، ما کشوری بودیم که تمام مقدرات آن را بیگانگان تعیین می‌کردند، همان‌طور که یک نگهبان ساده و قزاق را انگلیسی‌ها با کودتا به‌عنوان شاه ایران تعیین کردند، اگرچه در دوران قاجار هم کشور شرایط پیشرفت و ترقی طی نکرد، اما از زمان رضاشاه، کشور ما شرایط تحقیرآمیزی به خود گرفت.

او تصریح کرد: در جنگ دوم جهانی، ارتش رضاشاه ۱۰۰ هزار نفر حقوق‌بگیر داشت و این سخن که گفته می‌شود رضاخان ارتش ایران را منظم و مرتب کرد به‌نوعی صحیح است، اما همین ارتش حتی یک گلوله هم سمت متجاوزین شلیک نکرد و نه‌تن‌ها مقاومتی نداشت، حتی سلاح‌های خود را به عشایر فروخته و فرار کردند، درنهایت هم انگلیس به رضاخان دستور ترک ایران را داده و او هم این حکم را اجرا کرد، چه طور ممکن است یک ملتی چنین شرایط خفت‌آوری را تحمل کند.

قتل‌عام ۱۰ میلیون ایرانی توسط انگلیس



سلیمانی افزود: ۱۰ میلیون ایرانی پس از قحطی آن دوران و غارت آذوقه‌ها توسط انگلیسی‌ها قتل‌عام شدند، پس از رضاخان هم محمدرضا پهلوی آمد و کم‌کم آمریکایی‌ها مقدرات کشور را در دست گرفتند و این‌چنین شد که یک کشوری با اکثریت شیعه، به‌عنوان متحد و دوست راهبردی رژیم صهیونیستی در دنیا معرفی شده و عمل کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در زمان پهلوی دوم در نظام شاهنشاهی ایران حضور داشتند و اجازه نمی‌دانند که یک افسر ارشد نظامی ما یک اقدام فنی و یا مهندسی را مثلاً در نیروی هوایی یا دریایی انجام دهد و تمام کار‌های فنی باید توسط متخصصان و تکنسین‌های آمریکایی صورت می‌گرفت و حتی نیرو‌های نظامی و افسران ما باید در آمریکا آموزش می‌دیدند.

او ابراز داشت: کشور ما در جهت تأمین منافع آمریکا و خدمت به رژیم صهیونیستی ساخته و آماده‌شده بود، امام راحل با شناسایی یک انرژی نهفته در ملت شیعی، انقلاب اسلامی را رهبری کرد و نظام ستم‌شاهی که در اوج قدرت خود قرار داشت را سرنگون ساخت و این در حالی است که ۴ ماه قبل از فرار شاه در ۲۶ دی‌ماه سال ۵۷، ۱۶ نهاد آمریکایی گزارشی منتشر کردند که هیچ تهدیدی علیه رژیم پهلوی وجود ندارد و این انقلاب با نیروی ایمان و متکی بر فرهنگ ایثار و شهادت توانست مستحکم‌ترین نظام غرب آسیا را نابود کند.

سلیمانی یادآور شد: انقلاب اسلامی دستاورد‌های بزرگی داشت، نخست تشکیل جمهوری اسلامی به‌عنوان یک نظام سیاسی نو، مترقی و مردم‌سالار اسلامی است و برخلاف غربی‌ها که دموکراسی آن‌ها با زر، زور و تزویر است، تمام کارگزاران و مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با رأی مردم انتخاب می‌شوند و این در دنیای امروز بی‌نظیر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: نظام ما در مؤلفه‌های متعددی ازجمله مکتب سیاسی، فرهنگی، دفاعی و امنیتی برجستگی‌هایی در تراز بالا دارد چرا که در این سه‌نقطه مهم به دستورات اسلام عزیز و امام راحل عمل شده، اما اگر مؤلفه اقتصادی دچار چالش و مشکل هستیم، به دلیل آن است که ما در مسأله اقتصادی، راه اسلامی و منظومه فکری امامین انقلاب را پی نگرفتیم، همان‌طوری که پس از دفاع مقدس، گروهی نسخه‌های توسعه بانک جهانی را در کشور به مرحله اجرا گذاشتند و امروز مسیر اقتصاد، مسیری که انقلاب تعیین کرده نیست که اگر مسیر انقلاب را پی گرفته بودیم، امروز با این مشکلات مواجه نبودیم.


او خاطرنشان کرد: امام (ره) نشان دادند که قدرت سخت در مقابل قدرت نرم و ایمان الهی قدرت مقابله ندارد و متوقف خواهد شد و از همین رو هندسه مقابله باقدرت هم در دنیا تغییر کرد، پیروزی انقلاب مسیر مقابله با قدرت‌های سلطه‌گر دنیا را تغییر داد، یک نظام سیاسی الگو به دنیا معرفی شد که گفتمان آن مقاومت است، تمام سلسله نظام‌های سلطه‌گر دستخوش لرزه و شکاف شدند و این است که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی را محاصره اقتصادی، روانی و تبلیغاتی کنند و بلوا و آشوب به راه انداخته و کشور را از پیمودن مسیر موفقیت متوقف کنند.

سلیمانی یادآور شد: تاریخ آمریکا مبتنی بر چپاول، غارت گری، خونریزی و کشتار است، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی از روزی که توسط مردم مستقر شد، دنبال جنگ نبود، بلکه می‌خواست الگویی باشد برای بشریت و از همین رو، شدیدترین تحریم‌ها و توطئه‌ها را بر ما تحمیل کردند که البته با شکست هم مواجه شدند، نظام و مردم همیشه این تهدید‌ها را تحویل به فرصت کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اذعان داشت: با روی کار آمدن ترامپ، فشار حداکثری به کشور ما تحمیل شد که در طول تاریخ سراغ نداریم برای یک ملت چنین اتفاقی افتاده باشد، حتی برای دارو‌های خاص هم ما را تحریم کردند و از هیچ موضوعی مضایقه نکردند، ائتلاف‌سازی که در همین دوران اخیر به وقوع پیوست و اتفاقاتی که در خلیج‌فارس مشاهده کردیم و با شکست دشمن مواجه شد، از همین دست است.

او اضافه کرد: دشمن در کشور بلوا و آشوب‌های مختلفی ایجاد کرده که در فتنه بنزینی هم آن را مشاهده کردیم، البته مردم اعتراض داشتند و مسؤولان هم باید این اعتراضات را بشنوند و نسبت به آن اقدامات مؤثری انجام دهند، اما دشمن از طریق منافقان و سلطنت‌طلب‌ها سعی کرد اتفاقی را رقم بزند که در این راستا، بین مردم سلاح توزیع کردند و حجم انبوهی از سلاح دریکی از کشور‌های همسایه آماده‌شده بود که با توجه به مدیریت فضا و حضور مردم و راهپیمایی، آن موضوع متوقف و مشت محکمی بر دهان استکبار شد و دشمنی که باکمال وقاحت حرف از ساقط شدن نظام می‌زدد عقب‌نشینی کرده و حرف خود را پس گرفت.

سلیمانی تصریح کرد: بودجه کشور بدون نفت تنظیم شد و تمام پروژه‌های کشور ما در حال انجام است و هیچ برنامه‌ای تعطیل نمی‌شود، حرکت کشور رو به جلو است و اقتصاد ما بنا بر اعلام رسمی بانک جهانی در مسیر رونق قرارگرفته و اقدامات لازم در جهت اقتصاد مقاومتی بنا بر تدابیر مقام معظم رهبری انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید داشت: پروژه چهارم، عملیات روانی است که با حجم سنگینی از طریق فضای مجازی و ماهواره القا می‌شود که کشور ایران دچار سرخوردگی، ناامنی و... است و همه آنچه در آمریکا وجود دارد و اسنادش هم موجود است را به ما نسبت می‌دهند، این موضوع فقط صوتی است که اثری در واقعیت ندارد، اما اگر ملتی فریب این صوت را بخورد ممکن است متوقف شود.


او متذکر شد: شهدای ما خون خود را تقدیم کردند تا امروز با امنیت زندگی کنیم، کشور ما یک کشور عاشورایی است و ما منتظر ظهور حضرت حجت (عج) هستیم و مهم‌ترین اقدام برای ظهور، تشکیل جمهوری اسلامی است، همان‌گونه که پیش‌بینی امام (ره) و رهبر معظم انقلاب به تحقق رسیده است که رهبری فرمودند شکست دشمن در ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی، بزرگ‌تر و مفتضحانه‌تر و پیروی ملت ایران بزرگ‌تر و گسترده خواهد بود.

سلیمانی افزود: هر ملت مستضعفی که از ایران کمک خواسته است، ایران کمک کرده که کمک‌های معنوی اهمیتی فوق‌العاده دارد، به‌عنوان مثال در مورد نجات مردم عراق و سوریه از داعش، نجات مردم مظلوم یمن و فلسطین و آنچه باید توجه داشت این است که امنیت جمهوری اسلامی با دلار و تجهیزات فنی و اقداماتی آن‌چنان به عمل نیامده و امنیت ما مرهون فداکاری و خون شهدا است، در هیچ جای دنیا امنیت ملی و پایدار مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد و اگر در برخی کشور‌ها اتفاقاتی افتاده، الگو گرفته از ملت ایران و جمهوری اسلامی است.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز داشت: رژیم پهلوی در نخستین شهری که حکومت نظامی اعلام کرد، اصفهان بود و در نهضت امام راحل در دوران انقلاب هم اصفهان همانند امنیت کشور، پیش قراول بود و دشمن امروز اصفهان را در عملیات روانی هدف گرفته و حجم عظیمی از عملیات روانی در شهر‌هایی که تکیه‌گاه‌های مستحکم انقلاب هستند صورت گرفته است.

او ادامه داد: واقعیت این است که دشمن در بدترین شرایط قرار دارد و هیچ‌گاه در طول تاریخ ۵۰۰ سال اخیر شرایط منطقه غرب آسیا برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها مثل امروز نامساعد نبوده و از طرف دیگر، هیچ‌گاه شرایط برای ملت‌های مسلمان این‌چنین مطلوب نبوده است.

سلیمانی بیان داشت: مشکلات اقتصادی را باید خودمان حل کنیم و مردم ما و جوانان باید باروحیه ابتکار و خلاقیت، نوآوری و وحدت و همدلی به میدان بیایند و البته مسؤولان هم باید مسیر را هموار کنند، اقدامات خوبی در سراسر کشور توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال انجام است، مبارزه با نابسامانی‌ها توسط قوه قضاییه و همچنین محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی در مناطق محروم در حال شتاب گرفتن است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان مطرح کرد: ایران ما یک الگو در دنیا برای نجات بشریت است و ندای هیهات من الذله از ایران اسلامی در دنیا طنین‌انداز شده و در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، یمن، شمال افریقا و نیجریه و حتی در قلب آمریکا و اروپا به پا خواسته که تحولات بزرگی رقم خواهد خورد.

در این مسیر هزاران شهید خون خود را تقدیم کردند و امروز یک دین بزرگ بر گردن ما است که راه و خون شهدا را اقتدار بخشیم و بدون تأثیرپذیری از جنگ روانی دشمن، همچنان بتوانیم یک ملت نمونه باشیم در دنیا باشیم.

مراسم دومین سالگرد شهادت مدافع امنیت شهید سجاد شاهسنایی شامگاه پنج شنبه با حضور پرشور مردم شهیدپرور اصفهان و همچنین خانواده معظم شهدا ازجمله شهید عبدالمهدی کاظمی، شهید محمدحسین حدادیان، همراه شعرخوانی میلاد حبیبی، مداحی سید روح الله حسینی و اجرا گروه سرود سابقون و با سخنرانی سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در حسینیه حب الائمه (ع) برگزار شد.

پاسدار شهید سجاد شاهسنایی ۳۲ ساله، در روز دوشنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۶ در راه حفظ امنیت در روز‌هایی که آشوبگران خیال باطل دیده بودند، در شهرستان کهریز سنگ نجف‌آباد با گلوله مستقیم فتنه‌گران و منافقان کوردل به شهادت رسید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.