شتاب در توسعه زیرساخت‌های ناحیه صنعتی چنار شاهیجان

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در ناحیه صنعتی چنار شاهیجان در اولویت طرح‌های عمرانی شرکت قرار گرفت و با تخصیص اعتبار، روند اجرایی آن شتاب گرفته است.

شتاب در توسعه زیرساخت‌های ناحیه صنعتی چنار شاهیجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی پس از بازدید از روند عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی و زیرساختی در ناحیه صنعتی چنارشاهیجان کازرون، گفت: پارسال با اعمال مشوق‌های ویژه سرمایه گذاری تمامی اراضی این ناحیه صنعتی به سرمایه گذاران واگذار و هم اینک کار توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها با سرعت در حال اجرا است.

او افزود: با واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی ۲۸ سرمایه گذار نسبت به انعقاد قرارداد با این شرکت به منظور دریافت زمین اقدام کرده اند که از این تعداد یک واحد با اشتغال ۱۰ نفر درمرحله بهره برداری دو واحد دیگر نیز درمرحله پایان ساخت وساز و سایر واحد‌ها نیز در مرحله ساخت و ساز هستند.

فتوحی با بیان اینکه در قالب این قرارداد‌ها بیش از ۱۱ هکتارزمین صنعتی به متقاضیان واگذار شده است، ادامه داد: با توجه به میزان استقبال متقاضیان، به دنبال اجرای طرح توسعه در این ناحیه صنعتی هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اجرای طرح جاده دسترسی این ناحیه صنعتی به طول ۱ کیلومتر، گفت: عملیات اجرایی با اعتباری افزون بر ۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی مناسب انجام است و بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

فتوحی تصریح کرد: تاکنون طرح‌هایی نظیر شبکه داخلی برق، خط انتقال موقت برق، حفرو تجهیز و خط انتقال چاه آب و نیز زیرسازی این ناحیه صنعتی اجرا شده و طرح شبکه داخلی آب نیز با اعتبار ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تا دوماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: با توجه به واگذاری کامل شهرک به متقاضیان، امور توسعه وتکمیل زیرساخت‌ها با سرعت درحال انجام است.

فتوحی همچنین از اجرای خط انتقال اختصاصی برق در این ناحیه صنعتی خبرداد و گفت: این طرح با هدف تامین پایدار برق این ناحیه صنعتی تامین اعتبار شده و در هفته‌های آینده پیمانکار آن انتخاب خواهدشد.

او همچنین بر احداث پل جدید در جاده دسترس شهرک صنعتی تاکید کرد و گفتکعملیات اجرایی این طرح نیز در دستورکار قرارمی گیرد.

فتوحی هدف از ایجاد شهرک صنعتی چنارشاهیجان را فراهم کردن زیرساخت مناسب برای استقرار واحد‌های صنعتی و توسعه و اشتغال در این منطقه اعلام کرد و گفت: این ناحیه صنعتی با توجه به قرارگیری در امتداد محور غرب استان فارس به خوزستان از موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

در این جلسه فرماندارکوهچنار نیز ایجاد این ناحیه صنعتی را مهمترین بستر رونق تولید و ایجاد اشتغال پایداراعلام کرد و گفت:بیش از ۸۰ درصد از مسیر توسعه صنعتی شهرستان در بستر این ناحیه صنعتی محقق خواهد شد.

علی علی زاده با تاکید بر توسعه و تکمیل زیر ساخت‌ها در این ناحیه صنعتی بر اجرای طرح توسعه این ناحیه صنعتی نیز تاکیدکردوگفت:با توجه به تقاضای سرمایه گذاران جدید برای حضور در این ناحیه صنعتی و نیزتکمیل ظرفیت واگذاری زمین، ضرورت اجرای طرح توسعه بیش از پیش احساس می‌شود و در این زمینه دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز حمایت خواهندکرد.

ناحیه صنعتی چنارشاهیجان با ۲۰ هکتار مساحت ظرفیت اشتغالزایی برای ۳۵۰ نفر راخواهد داشت.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار