جزئیات تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید سلیمانی در کرمان

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان گفت: پیکر مطهر این شهید رشید اسلام صبح روز سه شنبه در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده خواهد شد.

تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید سلیمانی سه‌شنبه در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد علیرمضانی مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان روز شنبه در ستاد برنامه ریزی مراسم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن تسلیت  شهادت سپهبد شهید سلیمانی گفت: پیکر مطهر این شهید بزرگوار شامگاه دوشنبه هفته جاری در فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان، مسیر تشییع پیکر سردار سلیمانی را در کرمان با استقبال رسمی در فرودگاه اعلام کرد و گفت: بعد از آن پیکر مطهر سردار رشید اسلام به مصلای بزرگ امام علی(ع)  منتقل می‌شود و برای شب برنامه وداع طبق برنامه فعلی دوشنبه شب برگزار می‌شود.

او تاکید کرد: صبح سه شنبه پیکر فرزند کرمان از میدان آزادی به سمت میدان شهدا به صورت پیاده و بعد با خودرو به سمت گلزار شهدا تشییع می‌شود.

علیرمضانی با بیان اینکه پیکر سردار سلیمانی طبق وصیت خودشان به طور قطع در گلزار شهدای کرمان دفن می‌شود گفت: طوری که همرزمانش می‌گفتند روح بلند حاج قاسم در کنار شهدای کرمان آرام می‌گیرد.

او با بیان اینکه هیچ خبری در کنار خبر شهادت سردار سلیمانی دیده نمی‌شود، افزود: رسانه‌ها باید تمهیدات لازم را برای پوشش خبری این آیین بیندیشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان افزود: رسانه‌ها نیرو‌های خود را در قالب چند اکیپ در مسیر تشییع پیکر سردار سلیمانی مستقر کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیت کم نظیری بود گفت: یک بار در حضور خود ایشان گفتم، حاج قاسم رسانه ای‌ترین شخصیت جهان است و ایشان انکار نکردند. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی فرهنگی معرفی بود و ارتباطات عمیقی با محور مقاومت و سایر افراد داشت. سردار شهید سلیمانی رسانه‌ای‌ترین شخصیت جهان است

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد تشییع سردار سلیمانی تاکید کرد: حاج قاسم به دلیل شخصیت و کاریزمایی که داشت توانست جریان‌های مقاومت را مدیریت کند و شهادت ایشان بسیار سخت و دردناک بود و فقط محو و نابودی رژیم صهوینسیتی و کنده شدن ریشه آمریکا از خاورمیانه می‌تواند درد ما را تا حدودی آرام کند.

ادغام خون شهید سلیمانی و شهید مهندس مرز جغرافیایی ایران و عراق را برداشت

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان تاکید کرد: ادغام خون شهید سلیمانی و شهید مهندس مرز جغرافیایی ایران و عراق را برداشت و جبهه مقاومت را متحدتر کرد و توطئه‌های آمریکا را به خودش برگرداند.

او حاج قاسم را موجب آبروی ایران، کرمان و جهان اسلام معرفی کرد و گفت: رزمندگان و مردم کرمان بعد از شهادت سردار سلیمانی یتیم شدند.

او تاکید کرد: کمیته‌های مستقلی برای برگزاری مراسم تشریفات هیات‌های مذهبی اطلاع رسانی و ... برای برگزاری مراسم تشکیل شده است.

علیرمضانی افزود: ما پیش بینی هزار مهمان خارج از استان در آیین بزرگداشت و تشییع سردار سلیمانی را داریم، زیرا حاج قاسم در کشور‌های دیگر مریدان زیادی دارد و ایشان یاوران رسانه‌ای زیادی در جهان اسلام دارد.

او با اشاره به شهادت شهید پورجعفری و گرامیداشت و یاد و خاطره این شهید بزرگوار تصریح کرد: باید این شهید بزرگوار نیز دیده و معرفی شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان با ذکر خاطراتی از سردار سلیمانی گفت: ۱۶ سالم بود که با التماس به جبهه اعزام شدم در دشت عباس گفتند حاج قاسم می‌خواهد از نیرو‌ها بازدید کند، من آن زمان نوجوانی ۱۶ ساله بودم وهیچ آدابی را بلد نبودم.

اوادامه داد: آنجا نخستین مرتبه بود که حاج قاسم را می‌دیدم، دستش را بدون ملاحظه همراهان و فرمانده گرفتم و به سمت چادر خودمان کشیدم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان ادامه داد: بدون اینکه اخم کند تبسمی کرد و گفت: شما برو چای را آماده کن من می‌آیم.

او ادامه داد: ما رفتیم با وسایل ابتدایی چایی درست کردیم و ایشان روی خاک‌ها در چادر ما نشست و در لیوان‌هایی که خیلی هم تمیز نبودند، چای نوشید و رفت.

علیرمضانی گفت: عشق و مهر حاج قاسم از سال ۶۱ در دل من شعله کشید تا اینکه دو سال قبل از ایشان خواستم در جمع پرسنل صدا و سیما نیز حضور پیدا کنند تا برنامه‌ای از ایشان ضبط کنیم، اما ایشان گفتند می‌آیم، ولی برنامه‌ای ضبط نشود.

او اظهار داشت: ایشان به صدا و سیما آمد و در جمع همکاران در مورد خدمات صدا و سیما صحبت کرد و فرمودند من یک بدهکاری به صدا و سیما داشتم و صدا و سیما جزئی از لشکر ثارالله بود و لشکر ثارالله جزئی از صدا و سیما به شمار می‌رفت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان تصریح کرد: امروز سردار سلیمانی در بین ما نیست و ما نشسته ایم تا برای مراسمشان برنامه ریزی کنیم.


بیشتر بخوانید:تعطیلی کرمان و رابر در روز مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی در کرمان


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار