بازداشت ۵ نفر در ترکیه به اتهام کمک به فرار رئیس سابق شرکت نیسان

پلیس ترکیه ۵ نفر از اتباع این کشور را به اتهام کمک به «کارلوس غصن» برای فرار از ژاپن به لبنان بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، مقامات قضایی ترکیه اعلام کردند پلیس این کشور پنج نفر را به اتهام کمک به کارلوس غصن، رئیس سابق شرکت خودروسازی نیسان، برای فرار از ژاپن به لبنان بازداشت کرده است.

بنابر اعلام مقامات قضایی، این افراد به «قاچاق انسان» متهم هستند. روز پنجشنبه نیز هفت نفر از جمله چهار خلبان، دو کارمند یک شرکت خدمات زمینی و یک مدیر اجرایی در این خصوص بازداشت شدند. این بازداشت‌ها پس از آن صورت گرفت که دفتر دادستان عمومی استانبول تحقیقی را درباره فرار غصن به بیروت، پایتخت لبنان، از طریق فرودگاه آتاتورک استانبول آغاز کرد.

در این تحقیقات، پرواز دو هواپیمای خصوصی از شهر اوزاکای ژاپن و فرودگاه آتاتورک استانبول مورد بررسی قرار گرفت. یکی از این هواپیما‌ها که از اوزاکا برخاسته بود در روز ۲۹ دسامبر ساعت ۵:۱۵ دقیقه صبح به وقت محلی در فرودگاه آتاتورک بر زمین نشسته و دیگری در ۳۰ دسامبر به وقت محلی ساعت ۶:۰۰ صبح فرودگاه آتاتورک را به مقصد بیروت ترک کرده است.

کارلوس غصن چند ماه به دلیل اتهامات مالی در ژاپن بازداشت بود. ژاپن هر گونه فشار سیاسی از طرف مقامات فرانسوی برای آزادی رئیس سابق شرکت خودروسازی رنو نیسان را رد کرده بود. بازداشت و استعفای غصن از شرکت خودروسازی رنو نیسان، باعث افت شاخص‌های این شرکت بزرگ در بورس فرانسه شده بود. او چند روز پیش از ژاپن به لبنان گریخت و هنوز علت این فرار مشخص نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار