شاخص سهام بورس توکیو کاهش یافت

بلاتکلیفی‌ها در مذاکرات تجاری آمریکا و چین در کاهش شاخص سهام بورس توکیو تأثیر گذاشت و موجب کاهش این شاخص شد.

شاخص سهام بورس توکیو کاهش یافتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی زون بورس، شاخص سهام بورس توکیو در پایان معاملات روز پنجشنبه کاهش یافت. بلاتکلیفی‌ها در مذاکرات تجاری آمریکا و چین در کاهش شاخص سهام بورس توکیو تأثیر گذاشت و موجب کاهش این شاخص شد.

شاخص سهام "‏نیکی دویست و بیست و پنج" Nikkei ‎‎۲۲۵‎‏، ‏یکی ‏‏از دو شاخص عملکرد ‏‏بورس اوراق ‏‏بهادار ‏توکیو که سهام ‏‏‏۲۲۵ ‏شرکت ‏بزرگ ‏‏ژاپن در آن ‏فهرست ‏و در هر روز کاری ارزش گذاری می‌شود، در پایان معاملات روز گذشته با ۱۲ صدم درصد کاهش به ۲۳ هزار و ۴۰۹ واحد رسید.

شاخص سهام "توپیکس" ‏Topix، ‏دیگر شاخص ‏عملکرد ‏بورس ‏‏‏اوراق بهادار توکیو هم در پایان داد و ستد‌های روز پنجشنبه با ۲۰ صدم درصد کاهش به ۱۷۰۷ واحد رسید که در مقایسه با شاخص سهام "نیکی" کاهش بیشتری داشت.

گفتنی است بازار نگران آن است که روابط میان آمریکا و چین، دو قدرت جهانی، بار دیگر وخیم شود. این نگرانی پس از آن به وجود آمد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قانونی را تصویب کرد که از تظاهرات کنندگان در هنگ کنگ حمایت می‌کند. این مسئله موجب خشم پکن شد.

ین ژاپن در پایان معاملات روز پنجشنبه اندکی رشد کرد به طوری که هر ۱۰۹،۴۳ ین برابر یک دلار در معاملات روز گذشته داد و ستد شد.

در میان بزرگترین صادرکنندگان نیز شرکت‌های "نیسان" و "سونی" کاهش بیش از یک درصدی را تجربه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار