باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان گزارش می دهد؛

زنگ تفریح خانوادگی با ورزش مهیج اسکی

مجموعه پیست اسکی فریدون شهر فضایی مفرح است که علاوه بر لذت برف بازی در کنار خانواده، امکانات آموزشی و تجهیزات ایمن برای ورزش اسکی را برای مسافران فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، تجربه قدم زدن و برف بازی کوچک و بزرگ نمی شناسد؛ همه و همه از کودک تا کهنسال با بارش این نعمت الهی به وجد می آیند.

چندین سال است که آسمان کلان شهرها به دلیل آلودگی هوا و مهیا نبودن شرایط برای بارش برف ،این نعمت زیبا را از شهرنشینان دریغ کرده است و برای لذت بردن از منظره های پوشیده از برف و راه رفتن در زمین برفی و تفریح مردم را به طبیعت اطراف شهرها کشانده است.

پیست اسکی فریدون شهر درحدود ۲۰۰ کیلومتری شهر و در غرب استان اصفهان، علاقه مندان زیادی را از سراسر نقاط به این منطقه زیبای گردشگری جذب کرده است تا لحظات خوشی را در کنار خانواده به یادگار ثبت کنند.

ویژگی ها و امکانات و البته محدودیت های مجموعه پیست اسکی فریدون شهر را از رئیس هیئت اسکی استان اصفهان جویا شدیم.

زنگ تفریح خانوادگی با ورزش مهیج اسکی
محمود یسلیانی رئیس هیئت اسکی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   با اشاره به بارش های پاییزی امسال عنوان کرد: با بارش برف پاییزی،فعالیت مجموعه پیست اسکی فریدون شهر از۲۲ آذر ماه آغاز شد و با وجود  محدودیت هایی در ارائه خدمات، با استقبال خوبی از سوی مردم استان اصفهان و دیگر شهرهای هم جوار روبه رو شد.

یسلیانی با اشاره به راه اندازی مدرسه اسکی و آموزش این ورزش مهیج افزود: مجموعه پیست اسکی فریدون شهر در روزهای یک شنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت ۱۴ تا ۱۶ بعد از ظهر و روز‌های چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ساعت ۹ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر و با حضور ۱۰۵ مربی در رشته‌های اسنو برد و آلپاین به بانوان و آقایان علاقه‌مند آموزش می‌دهند.

او ادامه داد: در این مدارس لوازم وتجهیزات اسکی مهیا است که دوستداران این ورزش، می توانند از این تجهیزات بهره ببرند.

رئیس هیئت اسکی استان اصفهان به دیگر امکانات تفریحی این مجموعه اشاره کرد و گفت: بازی هایی چون زیپ لاین، تله سیژ، لوژسواری و همچنین رستوران،کافی شاپ در این مجموعه آماده پذیرایی از مسافرین است.

زنگ تفریح خانوادگی با ورزش مهیج اسکی

برگزاری مسابقات و جشنواره های برفی در پیست فریدون شهر

یسلیانی با بیان اینکه این مجموعه میزبان مسابقات اسکی و جشنواره های گوناگون است،گفت: مسابقات کشوری المپیاد استعدادیابی، مسابقات قهرمانی و انتخابی کشور در ۵ رده سنی در سطح آقایان و بانوان و جشنواره تندیس برفی و جشنواره روز برفی از اول بهمن ماه آماده استقبال از میهمانان و علاقه مندان از سراسر کشور است.

او در خصوص محدودیت های مجموعه پیست اسکی فریدون شهر و افوس عنوان کرد: هیئت اسکی، رشته ای نوپا و جدید است که در این مدت کوتاه علاقه مندان زیادی را به این رشته ورزشی جذب کرده و نیاز به توجه بیش از پیش از سوی فدراسیون ورزش و جوانان دارد تا این ورزش در استان و در شهرستان فریدون شهر رونق بیشتری یابد.

باتوجه به اینکه غرب استان اصفهان ظرفیت بالایی در توسعه پیست های اسکی دارد، ضروری است تا مسئولان فدراسیون اسکی با کمک حامیان مالی، اقدام به برگزاری جشنواره های این ورزش و دیگر شاخه های مرتبط با این ورزش کنند .

در همین مسابقات و جشنواره ها قطعا استعدادها و ظرفیت های نهفته ای وجود دارد که درصورت شناسایی و فراهم کردن شرایط و تجهیزات ورزشی برای ورزشکاران،می توان آینده ورزشی اسکی را تضمین کرد.

در ضمن بسیاری از مردم در فصل زمستان از گوشه های مختلف کشور به مناطق غربی استان به ویژه فریدون شهر و افوس سفر می کنند تا لحظات شاد و مفرحی را در کنار خانواده سپری کنند، فارغ از اینکه اصول حرفه ای این ورزش را بدانند.

ضروری است با راهکارهای مختلف از جمله رسانه ها، برگزاری کلاس های آموزشی و برنامه هایی از این قبیل ، از حوادث ناگواری که به دلیل استفاده نادرست از تجهیزات غیر استاندارد اتفاق می افتد، جلوگیری کرد. 

گزارش از نعیمه حکمت پور

انتهای پیام / س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.