جنگل‌های خوزستان سرچشمه ناحیه رویشی زاگرس

رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: جنگل‌های طبیعی نوار شمالی استان از شمال شرق تا شمال غرب، ناحیه رویشی زاگرس را تشکیل می‌دهند.

امین وثوقیان رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: حدود یک میلیون هکتار جنگل و بیشه زار طبیعی در استان وجود دارد که بیش از ۱۵ درصد فضای جنگلی را تشکیل می‌دهد.

اوبا بیان اینکه جنگل‌های طبیعی غالبا در نوار شمالی استان از شمال شرق تا شمال غرب را در برگرفته است، افزود: در واقع این جنگل‌ها ناحیه رویشی زاگرس استان را تشکیل می‌دهند.

وثوقیان درخصوص گونه‌های گیاهی این جنگل‌ها اظهار داشت: بلوط ایرانی به میزان بیش از ۹۰ درصد و بادام کوهی، کلخنگ، بنه، مهلب، تنگرس، شن یا پلاخور، انجیر کوهی و... نیز در این جنگل‌ها وجود دارد.

رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان بیان کرد: همچنین گونه‌های نادر نظیر؛ ارس و زربین نیز به عنوان ۲ گونه سوزنی برگ طبیعی استان هستند که حفظ این طیف وسیع تنوع گونه‌ای توجه همه مردم و مسئولان را می‌طلبد.

به گفته این مقام مسئول، نواحی رویشی استان خوزستان به ۳ بخش زاگرس، خلیج-عمانی و بیابانی تقسیم می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار