بررسی راهکار‌های تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه

راهکار‌های تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه در همایش ائمه جمعه گیلان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در چهارمین همایش ائمه جمعه که در دانشگاه گیلان برگزار شده بود، گفت: بررسی راهکار‌های تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه، ارتقای ارتباط امامان جمعه با دانشگاه، تبیین رویکرد‌های نهاد نماز جمعه در خصوص انتخابات مجلس یازدهم و هدایتگری‌های سیاسی امامان جمعه از مهم‌ترین محور‌های مطرح شده این همایش بود.

او، در این همایش با ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشست‌هایی، افزود: حضور ائمه جمعه و روسای دانشگاه در کنار هم موجب تبادل اندیشه‌ها و تعاملات بیشتر این دو حوزه خواهد شد و نتیجه این تبادل اندیشه در شکوفایی و بالندگی جامعه متبلور می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امروز زمینه درک متقابل میان حوزه و دانشگاه در سطوح بالا فراهم شده است، گفت: اساتید دانشگاه می‌توانند در کنار امامان جمعه در همه بخش‌ها به عنوان مشاور حضور داشته باشند و دانشگاه هم از وجود علما بهره گیرد.

آیت الله فلاحتی، با گلایه از جدایی حوزه و دانشگاه در مقطعی از زمان در گذشته و آسیب‌های تکروی، افزود: تکروی نتیجه مطلوب به دنبال ندارد و باید با همگرایی و هم اندیشی آثار منفی تک گرایی را در جامعه از بین ببریم.

امام جمعه رشت، همچنین با اشاره به نزدیکی انتخابات دوم اسفند خطاب به امامان جمعه استان گفت: تلاش کنید در این عرصه سرنوشت ساز نقش پدرانه داشته باشید.

تعیین راهکار برای رفع آسیب‌های حوزه عفاف و حجاب، ضرورت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و روشنگری در خصوص خطر زمین خواری در گیلان از دیگر مواردی بود که آیت الله فلاحتی در چهارمین همایش ائمه جمعه گیلان بر تبیین آن از سوی امامان جمعه تاکید کرد.
احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان هم بر ضرورت افزایش نشست‌های هم اندیشی حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: دانشگاه گیلان آمادگی دارد تا در زمینه رفع نیازمندی‌های جامعه در همه بخش‌ها و حوزه‌ها با امامان جمعه همکاری داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عادلی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان هم در این نشست گفت: اصلاح جامعه و پیشرفت و بالندگی در دو حوزه علم و دین از اهدف مشترک حوزه و دانشگاه است که تلاش می‌کنیم تا با برگزاری چنین نشست‌هایی این ظرفیت را تقویت کنیم.

در این نشست همچنین هر یک از امامان جمعه و معاونان دانشگاه گیلان نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص همکاری بیشتر بیان کردند.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: ائمه جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.