از هر ۱۰ خودرو در خیابان‌های مشهد ۸ خودرو تک‌ سر نشین است

به‌طور میانگین از هر ۱۰ خودرو در حال تردد در خیابان‌های مشهد، ۸ خودرو تک‌ سر نشین است که این رفتار شهروندی باید اصلاح شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به منظور نوسازی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری، در سال جاری ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان افزوده می‌شود.

او ادامه داد: به‌طور میانگین از هر ۱۰ خودرو در حال تردد در خیابان‌ها، ۸ خودرو تک‌ سر نشین است که این رفتار شهروندی باید اصلاح شود, البته در موضوع خودرو‌های شخصی باید یک‌بار برای همیشه به یک تصمیم قاطع در کشور برسیم که آیا اراده‌ای برای اصلاح شرایط و آلایندگی خودرو‌ها وجود دارد یا خیر.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: درحال حاضر حدود ۱۱ هزار دستگاه تاکسی در مشهد وجود دارد که میانگین عمر این خودرو‌ها ۱۰ سال است, در حالی‌که طبق استاندارد‌های جهانی خودرو‌های تاکسی پس از ۵ سال کارکرد از رده خارج می‌شوند.

بهاروند افزود: مشکل بزرگ ما کمبود و محدودیت منابع مالی است؛ با توجه به اینکه در حال حاضر تهیه یک دستگاه اتوبوس باکیفیت نزدیک به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار می‌طلبد، کار اصلاح و بهسازی شبکه حمل‌ونقل به‌دشواری انجام می‌شود، در دوره های قبل، دولت‌ها نیز تعهدات خود را مبنی بر کمک به شهرداری‌ها برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل انجام نداده‌اند که به‌دشواری کار افزوده است.

رئیس کمیسیون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری به‌طور جدی پیگیر تکمیل کمربند سبز جنوبی است, عملیات حفاری خط ۳ قطار شهری تا پایان سال به اتمام رسیده و عملیات حفاری خط ۴ از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد، اما طرح ترافیک هسته مرکزی شهر ازنظر ما باید اجرا شود.

او تصریح کرد: اقدامات مختلفی برای کاهش آلودگی هوا و کاهش معضل ترافیک در حال اجراست، اما تمام این‌ها تنها در صورت همراهی مردم، کمک و حمایت سایر دستگاه‌ها مفید خواهد بود.

بهاروند افزود: در شبکه حمل‌ونقل عمومی، تنها یک‌ سوم هزینه سفر شهروندان به‌صورت کرایه از ایشان دریافت می‌شود و دو سوم باقی‌مانده از محل بودجه شهرداری به‌صورت یارانه به شرکت‌های حمل‌ونقل پرداخت می‌شود، در دوره فعلی مدیریت شهری هیچ‌گونه کمک دولتی در یارانه‌های حمل‌ونقل دریافت نکرده‌ایم و حتی در موضوعات تصریح‌شده در قانون نیز دولت از انجام تعهدات خود در قبال شهرداری سر باز زده است.
 
انتهای پیام //م.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.