خوبی‌های خود و بدی‌های همسرتان را فراموش کنید

مشاور آموزش ستاد ازدواج دانشجویی گفت: به جای شک و تردید و کنترل مدام همسرتان، از همان ابتدا درصدد استحکام بخشی به رابطه تان باشید.

خوبی‌های خود و بدی‌های همسرتان را فراموش کنید/بجای شک و تردیددرصدد استحکام بخشی به رابطه تان باشیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر روحانی معاون آموزش ستاد ازدواج دانشجویی، زوج‌های دانشجو که در قالب سومین کاروان طرح ملی "همسفرتابهشت" از شهر‌های مختلف کشور به مشهدمقدس مشرف شده اند، در دومین روز اقامت خود در دوبخش صبح و شب از کارگاه‌های آموزشی متنوع بهره‌مند شدند.
 
اوادامه داد: در رابطه با همسرتان، در عین صداقت، هوشمندانه عمل کنید چرا که صداقت، لزوما به معنای گفتن همه حرف‌ها و اسرار نیست، همچنین به جای شک و تردید و کنترل مدام همسرتان، از همان ابتدا درصدد استحکام بخشی به رابطه تان باشید.

در کارگاه نوبت شب که با عنوان "خانواده دوست داشتنی من"  دکتر روحانی، مدرس دانشگاه و استاد رضا مهرجردی، روانشناس، مهارت‌های ارتباطی سالم و ناسالم میان همسران را تشریح کردند.

مشاور آموزش ستاد ازدواج دانشجویی در این کارگاه با بیان اینکه عاطفه مثبت، دوپینگ رابطه همسران و منشأ آن افکار و ذهنیات افراد است، گفت: در مقابل، خشم، خطرناکترین عاطفه منفی است و تاثیر آن به حدی است که ضریب هوشی افراد را به یک سوم کاهش داده و موجب گرفتنتصمیمات نادرست و هولناک می‌شود.

روحانی افزود: در این حالت به هیچ وجه کنار یکدیگر قرار نگیرید تا دچار آسیب‌های غیرقابل پیش بینی طرف مقابل نشوید؛ خصوصا مردان را در شرایط عصبانیت، تنها بگذارید و آن‌ها را سوال پیچ نکنید.
 
او همچنین با اشاره به اهمیت نحوه بیان احساسات بد، به زوج‌های جوان تاکید کرد و گفت: خوبی‌های خود و بدی‌های همسر را فراموش کنید، اما بدی‌های خود و خوبی‌های همسرتان را هرگز فراموش نکنید، هرگاه احساس بدی نسبت به همسرتان به شما دست داد آن را درست و با رعایت اصول، تخلیه کنید.
 
روحانی با تاکید بر اهمیت شناخت زبان عشق همسر ،افزود: وقت گذاشتن، تایید و تشویق، رابطه زناشویی، خدمت کردن و هدیه دادن از جمله زبان‌های عشق است.
 
اتنهای پیام//م.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.