صدور گواهی استاندارد زیپ لاین در بروجرد

رئیس اداره استاندارد بروجرد گفت: گواهی استاندارد طرح زیپ لاین موجود در محل تپه چغا این شهرستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عنایت شرفی رئیس اداره استاندارد بروجرد گفت: گواهی استاندارد طرح زیپ لاین موجود در محل تپه چغا این شهرستان صادر شده است.

عنایت شرفی  افزود: به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان این زیپ لاین توسط شرکت تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد کشور مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی قرار گرفت و مجوز استاندارد برای تجهیز زیپ لاین در شهرستان صادر گردیده است.

او بیان کرد: طبق مصوبه شورای عالی استاندارد کشور استانداردسازی تجهیزات شهربازی اجباری بوده و باید تجهیزات و وسایل بازی به صورت دوره‌ای مورد نظارت و بازرسی قرار گیرد.

رئیس اداره استاندارد بروجرد اظهارداشت: اعتبار گواهی نامه بازرسی تجهیزات بازی یک ساله بوده و هر سه ماه یک بار به صورت دوره‌ای و در طول سال توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد کشور مورد بازدید فنی و ایمنی قرار می‌گیرد.

زیپ لاین نام فعالیتی است که آن را در گروه تفریحات هیجانی یا اکستریم (فرا ورزش) قرار می‌دهند.

برای مقدور شدن انجام این تفریح، سیم بُکسل یا طناب یا تسمه‌های مخصوص بین دو نقطه وصل می‌کنند. فرد، هارنس (جلیقه مخصوص) را می‌پوشد و به وسیله یک قرقره که با تسمه‌های مخصوص و کارابین به هارنس متصل شده از یک سر طناب به سر دیگر می‌رود.

گردشگاه تپه چغا یکی از زیباترین تپه‌های ایران به شمار می‌رود که در قسمت شمال غربی بروجرد قرارگرفته است. این تپه منبعی است غنی متشکل از سنگ‌های آتشفشانی، گیاهان وحشی و همچنین یکی از مکان‌های تفریحی و تفرج برای شهروندان بروجردی بوده و هر ساله گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری به این نقطه سفر می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.