چین: ریشه تمامی تنش‌های فعلی در خاورمیانه در اقدامات آمریکا نهفته است

سخنگوی وزارت خارجه چین اقدامات آمریکا در خروج از برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را ریشه تنش‌های کنونی در خاورمیانه دانست.

چین: ریشه تمامی تنش‌های فعلی در خاورمیانه در اقدامات آمریکا نهفته استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: همه طرف‌ها باید تلاش کنند موضوع هسته‌ای ایران را به صورت شفاف و عادلانه حل کنند.

گنگ شوانگ در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: ایالات متحده آمریکا به طور یک جانبه از برجام خارج و به تعهدات بین المللی خود پایبند نیست. آمریکا با فشار حداکثری بر ایران‏، سایر طرف‌ها را هم از انجام تعهدات شان منع کرده است. این اقدامات آمریکا، ریشه تنش‌های کنونی در منطقه است.

وی از برجام به عنوان یک قرارداد جامع و مورد تایید و تصویب شورای امنیت سازمان ملل نام برد و گفت: برجام به عنوان نتیجه دیپلماسی چند جانبه، ستون مهمی برای سیستم بین المللی منع گسترش تسلیحات هسته ای، صلح و ثبات در خاورمیانه و بخش قابل توجهی از نظم بین المللی است.

این مقام چینی گفت: جامعه جهانی باید تصویر بزرگتر و طولانی مدتی در ذهن داشته باشد، کاملاً از برجام حمایت کند و برای بهبود مساله هسته‌ای ایران و خاورمیانه تلاش کند. چین در ارتباط و هماهنگی نزدیک با طرف‌های ذیربط خواهد ماند و برای آن تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار